du har rock'n'roll i dina bröst

Det blev Lars Winnerbäck på Zinkensdamms IP i lördags kväll. Och det var underbart, som väntat. Man kan alltid lita på Lasse, han är ett säkert konsert-kort. Skönt när man känner igen nästan alla låtar och kan skutta runt och sjunga med. Även om publiken där vi stod var ganska trist och typ bara hört låtarna från senaste skivan, jag och syster Clara höll ställningarna i alla fall...detta inkluderade att trampa folk på tårna och skrika stackaren som stod framför i örat men sånt får man tåla när man är på konsert, tycker jag i alla fall!).

Här är mina live-favoriter från lördagens konsert (utan inbördes ordning, sånt går ju inte)

* Elden (alltid grym live)
* Kom änglar (åhh)
* Hugger i sten (allsång på skansen-varning)
* Sen du var här (drog igång konserten)
* Söndermarken (imponerandes av de som kunde sjunga med i hela texten)
* Du hade tid (så fin)

Och så en låt som jag gärna skulle hört, som jag "upptäckte" vid förra årets Skansen-konsert:

*Av ingens frö

Du blommar upp av ingens frö i värme varm som slask och snö
Du torkar tår av ingens tröst och lyssnar tyst till ingens röst
Du har rock `n´ roll i dina bröst, du har blues i dina lår, du har visor i ditt hår och poesi i dina sår
Men nu syns daggen tydlig mot din ögonfrans igen, du vinglar bakfull hem till väggar utan svar
Ditt glamourösa hopp om lyckovärld i skymningen blev en bitter vandring hem i singular
Du har sett drömmar rasa ner och du vet hur munnar ler
Dom älskar gärna det dom ser men dom skräms bort om det finns mer
Men du är van vid folks manér och från din vagga till din grav är du den vilsna världens slav,
du är en tår i svarta hav



/Helga hjärta Lasse

85060-99

Kommentarer
Postat av: ia

åååh. lasse!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback