helga hjärta apor

Såg en dokumentär om Biruté Galdikas, hon som studerade orangutangerna på Borneo (typ som Jane Goodall med schimpanser och Diane Fossey med gorillorna). Den handlade om hur hotade orangutangerna är idag och hur man återanpassar tillfångatagna ungar till ett fritt liv. Och de är så söta så jag dör. Jag är kär! Jag blev förälskad i en tjock orangutang som på Furuviks djurpark för x antal år sen och nu har jag suttit framför tv:n i en timme och bara stönat "guuud så söött" och funderat på att ta första bästa plan till Borneo och bli fostermamma till en liten bäbis.

Åhh, man kan typ adoptera en unge! Om jag var rik skulle jag betala de där 75 dollarna i månaden...då skulle jag även åka dit på semester. Plus åka och kolla på bergsgorillorna vilket kostar en förmögenhet.


Den här sötnosen heter Yori och är 3 år gammal.

Nu ska jag packa inför vår förhoppningsvis mkt trevliga ålandstripp. Det ska bli härligt med lite party igen. Och att få träffa Jenny så klart! Det var jättelänge sen!

/aptokig Helga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback