höstshopping via H&M rowells.

nu är det augusti å därmed så gott som höst. inbillar jag mig. iaf har H&Ms höst/vinterkatalog kommit och det är ju ganska oemotståndligt att börja filosofera vad man kan tänkas behöva tills hösten, även om det för ögonblicket är cirkus 25 grader ute och solen skiner som om den hade betalt för det.

eftersom jag inte är innehavare till ngn uthärdlig vinterjacka är det prio ett. förra vintern fick jag köra med brorsans gamla skidjacka (inhandlad på jc år 2000) när temperaturen kröp under minus fem. not very snyggt. å ändå har jag inte så enorma krav på vinterjackor. den ska vara varm,se normal ut och täcka rumpan. och ha ngn färg man står ut med i flera år. för no way att jag skulle köpa ny vinterjacka varje säsong. min förra hade jag i fem år innan den fick åka till de sälla vinterjacksmarkerna. den var röd.
hittade en finfin jacka iaf. eller parkas var det visst den kallades.. uppfyller alla mina kriterier.




en annan sak jag åxå hittade i denna eminta katalog var en svart knytkofta för facila priset av 150 riksdaler. planerar att man kan ha den till det mesta. svart är boring men användbart. dessutom äger jag knappt några svarta grejer så det är på tiden antar jag.. inte lika nödvändigt som en vinterjacka men om jag ändå ska betala massa frakt är det lika bra att köra på!





när jag ändå är igång så får det bli ett linne med. eller varför inte två? har dåligt med normala linnen. sådana man ska massvis av i garderoben. vilket jag absolut inte har. har ganska mycket kläder men inga basgrejer som man faktiskt har nytta av. ynkigt.  vad tänker jag eg när jag shoppar? nåja, nu ska det bli bot och bättring på basfronten! titta så förståndigt!




vilken.. hmm.. färglös shopping detta blir. men det är nog precis vad en ia i dagens samhälle behöver. kan ju lltid pigga upp eländet med en eller annan scarf!

/ia (snart med en uppsättning vettiga kläder i garderoben.

låt: regina spector - fidelity

Kommentarer
Postat av: H

Nämen, jag hade ju spanat in precis samma parkas. Får väl satsa på en annan färg om vi inte ska se ut som tvillingar i vinter. Riktigt god smak har vi iaf.

2006-08-11 @ 18:00:37
Postat av: cec

jag har faktiskt funderat på den mullvadsfärgade parkasen. fast det fanns ingen bra bild på den :) så vi klarar oss nog ändå.

2006-08-11 @ 18:47:04
Postat av: H

meh, det var ju just den mullvadsfärgade jag tänkt mig också..haha, så riktigt roligt!

2006-08-11 @ 22:41:40
Postat av: cec

men hihi. vi får slåss om saken då.. tycker den ljusgråa är typ finast men den kanske blir smutsig. pynk.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback