listigt

Ibland är det kul med listor. När man vill blogga men saknar fantasi till exempel. Denna var dock inte så rolig, men ändå..

Tio första:
Första bästa kompis: Linda eller Mellan-Jakob (Stor-Jakob gick på dagis och Lill-Jakob var lillebror) 
Första bil: nä, men en hel del cyklar har jag avverkat under årens lopp..
Första kärlek: hmm, jag var mest kär i djur och några lärare..
Första husdjur: kaninen mimmi, hon var argsint men söt..
Första semester: typ Gotland kanske..
Första jobb: parkarbete när jag var 15, rensade ogräs i parkerna där alkisarna hängde.
Första köpta skiva: säkert nån dålig "absolute dance" eller liknande...
Första riktiga kärlek: LuddeKudde
Första piercing: öron
Första konsert: skäms för att säga det, men troligen var det Carola på Täljefestivalen, för många år sen (till mitt försvar)

Nio sista:
Sista alkoholdrycken: öl
Sista bilfärd: från jobbet för några timmar sen..
Sista filmen du såg: everything is illuminated
Sista bubbelbadet: eh, ja, det var nog åratal sen..
Sista spelade cd: placebo - once more with feeling (rekommenderas)
Sista gången du grät: hmm..jag vet faktiskt inte, eller jo, en månad sen tror jag.
Sista måltiden: äcklig tomatfisk med stenhård potatis (dagiskost)

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar? nä
Blivit arresterad? nej
Blivit kär vid första ögonkastet? nope, sånt tror jag inte på (cynisk som jag är)
Varit på tv? haha, tydligen såg man min rygg på den urdåliga dokusåpan Masterplan en gång, huvudpersonen befann sig på Avenyn i Södertälje och jag antar att jag skulle hälsa eller ngt annat jag kommit på i mitt alkoholpåverkade tillstånd.
Fått ditt hjärta krossat? nejja..njae, nej
Sagt att du älskar någon utan att mena det? nej
Haft ett one night stand? jo
Busringt till nån? oh ja, avancerad busringning med färdiginspelade meddelanden (så man inte kunde börja skratta mitt i) och röstförvrängare..


Sju saker du har på dig:
1. ljusblå jeans med stora bruna fläckar på knäna (läckert)
2. grön t-shirt från HM
4. en sån där brun gina tricot-kofta som alla har
5. vita strumpor (wow, typ andra gången på hela sommaren som jag använder strumpor)
6. trosor
7. klocka..


Tre val:
Svart eller vit? svart
Sommar eller vinter? sommar
Choklad eller chips? choklad


Två saker att göra innan du dör.
1. sånt här vägrar jag svara på
2. av ren princip..(känns så definitivt om jag skriver nåt)


En sak du ångrar:
1. att jag inte tog med mig mp3-sladden från Uppsala

/Helga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback