noterat ang killars hjälpsamhet

jag har gjort en observation angående killars beteende. en ganska ynka observation..
vi har kört massa gammalt skräp till tippen och där jobbar det ju en del killar/karlar/younameit som man kan fråga vad ens skräp räknas till för kategori osv..

en gång när jag följde med så hade jag korta shorts å  lite mascara på mig och fick då massa hjälp av dom anställda utan att ens egentligen behöva det.
"åhå" tänkte jag "vad trevliga och hjälpsamma dom är på detta stället".
nästa gång hade jag glasögon, hästsvans och gamla fotbolls-shorts på mig och blev typ ignorerad. ingen extrahjälp där inte..

ganska ynka att det ska vara på detta viset. hoppas att det var en ren tillfällighet å inte ngn genomgående trend i dagens samhälle. kan man inte vara lika hjälpsam mot alla skräpavlämnare?

..eller tror dom att  man är mindre kapabel att bära en gammal pinnstol till rätt container om man har korta shorts å mascara än om man har på sig fotbollshorts?

/ia med röda strumpor

Kommentarer
Postat av: H

upp till kamp! vi kan smygfilma soptippsjobbarna då folk med/utan kortshorts o mascara kommer och skicka in det till insider eller nåt.

2006-08-04 @ 09:41:27
Postat av: huvet

nej, det är så enkel(spårig)t att de av manligt kön helt enkelt har kvar en större del av reptilhjärnan (och som inte nödvändigtvis är belägen bakom pannbenet...) som får dem att agera på detta sätt. Detta måste dock fastställas och undersökas vetenskapligt så lämpliga åtgärder kan vidtas. Så upp till kamp! ...and action!

2006-08-04 @ 20:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback