skivköp!

nu har jag gjort en raid på ginza.se och beställt fyra skivor för billigt pris. 79 kronor styck kostade dom. fair enough.

jag får lite dåligt samvete av att ladda hem musik från nätet. tex så har jag laddat hem hello saferide. hon är säkert fattig så jag skickar efter skivan också så hon får råd att köpa mat och husrum och kanske en ny gitarr. oj vilken skillnad för hennes ekonomi jag känner att jag gör nu!



det blev två the smiths-skivor med. så min samling är nu nästan komplett. om man bortser från alla deras specialskivor då.. med 75 % gamla låtar å sedan några nya. det är lömskt av dom men eftersom dom är bra så bortser jag från det..  undrar om dom får några pengs för att jag köper deras skivor nu. typ 20 år efter deras splittring? det spelar inte så stor roll. de är säkert rikare än hello saferide iallafall..



hittade även en samlingsskiva med primal scream. iofs verkar bobby gillespie och co ha en viss förkärlek för kokain, helst idragen direkt från pingisbordet, men de gör bra partymusik. hmm.. undrar om jag stöder deras missbruk nu?



det var det. allt som allt blev jag 345 riksdaler fattigare..

/ia, möjlig missbruksstödjare

låt: primal scream - get your rocks off


Kommentarer
Postat av: H

åh, jag vill också skivshoppa! känner mig så riktigt elak som bara nedladdar...kanske skulle kunna unna mig någon 79-kronorsskiva i alla fall, men det svåra är ju att välja några få när man vill ha ett hundratal..

2006-08-21 @ 12:36:30
Postat av: H

haha, men nu när du ändrat står det ju ändå kvar i kommentarsfältet så du får fortfarande skämmas!

2006-08-21 @ 14:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback