vill ni se mina fötter?

Såg på platsbanken att CP söker personal:
"Centralens bar & kök i Södertälje är en krog i klassisk pubmiljö som nu söker dig som är glad, utåtriktad, ansvarsfull och stresstålig. Du har föredragsvis erfarenhet utav bartenderyrket likväl som servering. Arbetar gärna kvällar och helger och visar gärna fram fötterna. Vi ser att sökande har några års arbetserfarenhet, och är minst 18 år fyllda."

Hihi. Jag gick aldrig dit igår, hade inte alls lust. Fast det kanske hade varit kul att få se personalen visa fram sina fötter.

I stället köpte jag och Clara godis och chips i mängder och hade filmkväll. Först Tjenare Kungen, som började lite tveksamt men sen ändå var rätt charmig och med massa rolig 80-talsmusik.  Sen  såg vi Match Point, en riktigt bra film med snygga skådespelare. Trevligt. Vaknade av att de ringde från kommunen och undrade om jag orkade jobba några (=tre)  timmar vilket jag nu har gjort. Kändes nyttigt att tjäna lite pengar såhär en lördag. Och nu sitter man här och datanördar sig som vanligt..

 Snyggona Jonathan Rhys Meyers och Scarlett Johansson

/Helga


Kommentarer
Postat av: ia

inte visste jag att det förleg vissa fotkrav för att bli bartender.. tänka sig. man kanske måste ha en viss storlek? den optimala bartenderstorleken.. så man orkar stå upp en hel kväll.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback