wolf creek äckelfilm!

jag fick scary movie-hybris och hyrde australiensiska filmen "morden i wolf creek" på ICA väst i floggan. quentin tarantino hade tyckt om filmen å han är ju bra så då borde detta vara en bra film tänkte jag ointelligent.. baaaad idea!
jag brukar tycka det är lite kul med skräckfilmer iband. så länge jag har en kudde i beredskap att gömma mig bakom om det blir för läskigt.. denna gång räckte det inte med kudde kan jag säga. inte ens kombinerat med en kopp te.
fy f-n vilken obehaglig film!
jag måste typ stänga av filmen (inte ens typ, jag MÅSTE stänga av!) pga av alla obehagligheter.

kort sammanfattning: tre packpackande ungdomars bil vägrar starta ute in the middle of nowhere och snart kommer ngn slags hillbilly och erbjuder lift bort till sig där han kan laga deras bil. sen börjar vidrigheterna. han är ett helt totlat stört monster som satt i system att lura med sig folk och sedan tortera och döda dem på diverse sätt.. jag började ganska snabbt inse att det var en pretty korkad idé att hyra denna filmen men eftersom jag betalat hela 25 kronor så tänkte jag att jag skulle uthärda. det gick i 10 minuter och sedan stängde jag helt sonika av eländet för att inte utveckla stark fobi för australiska hillbillies i rutig skjorta.

..men jag måste ju ändå få veta hur det hela slutade så jag drack resten av téet, hämtade en till kudde och tvingade rumskompis åsa att sitta med i soffan för att sedan snabbspola genom resten av filmen.
det gick väl som väntat. inte så bra mao..

bortsett från att jag avskydde filmen måste jag säga att den gjorde sitt jobb och skrämdes ganska effektivt. han som spelade psycho-killern borde få en oscar för sitt framförande. undrar om folk springer när de ser honom på gatorna? jag skulle lätt gjort det!



en talande bild från filmen. ungefär så här trevligt var det, fast oftast värre..

/ia, som nu tycker att sliskiga och menlösa romantiska komedier känns ganska lockande

låt: and you will know us by the trail of dead - worlds apart
australiensisk grupp.. passar bra här.

Kommentarer
Postat av: H

Snabbspola fram filmen för att se vad som hände!? Haha. Kommer aldrig glömma när jag var på bio med dig och Emma och ni satt och höll för ögonen hela filmen. Fast jag ska erkänna att jag faktiskt blivit mesigare vg skräckfilmer nowadays, kanske är nåt som kommer med åldern...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback