torsdagsblogg.

idag har jag gjort diverse saker.. dagen började med att jag gick till en klasskompis några låghus längre bort och hämtade en tenta samt blev bjuden på te och lussebullar. mkt trevligt. vägen dit var INTE trevlig. den var pinsam. jag fick ett ryck och tog på mina high heels (som jag ska ha imorgon) för att liksom få lite gåträning. eftersom jag tänkte att jag inte skulle hinna träffa så många låghusmänniskor på den korta vägen dit var min outfit följande: högklackade skor, randiga strumpor, smala jeans, skidjacka och toppluva. jag såg ut som jag hade haft kolsvart i garderoben när jag klädde mig. tyvärr mötte jag fem personer på den ynka lilla gångsträckan mellan husen. alla kollade konstigt på mig, vilket jag mycket väl förstår. en lång varelse kommer minst sagt vinglande i högklackade skor (ICKE lämpade för klimatet) med strumpor i samt skidjacka. not very hot.
jaja. nu är det över. jag kan fortfarande inte gå på ett hyfsta normalt sätt i skorna och nu är jag dessutom utskämd inför fem fellow flogstabor. tur att jag inser att min betydelse i främmande folks liv är högst obetydlig och min stapplande uppenbarelse raderades ur samtligas minnen inom tre minuter.

efter detta satte jag mig på carolina rediviva i typ en timme, sen blev jag akut hungrig och traskade hem. med mina kära fejkconverse på fötterna. betydligt mer lättgådda än de nedrans klackskorna. dock håller de på att falla ihop i skoatomer. jag har använt ihjäl dem. man får tydligen inte mer kvalitet än så för 180 pengar.

nu är det städning som gäller. släktinavsion väntas och då är det kanske trevligt om det inte ligger rottweilerpäls i hörnen.. till verket!

ia

låt: jesus & mary chain - happy when it rains
det regnar ute nu men jag är inte ett dugg happy.. blä. ska ut och traska sedan. bäst för regnet att det slutat då. annars slår jag det. eller säger i alla fall till det på skarpen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback