dagens störningar

Jag har inte alls studerat duktigt idag, men jag har upptäckt två roliga kulturspecifika ångestsyndrom:

Koro = ångest över en tro på att könsorganen ska dras in i buken, förekommer bland kinesiska män...
Dhat = ångest över förlorad sperma (associeras med fysiska symtom som yrsel, svaghet och trötthet), vanligt i Indien.

Kanske inte de vanligaste störningarna, men ganska underhållande.

Funderar på att gå och lägga mig snart för att ta igen lite sömn. Har tittat på Mäklarna (det är sjukt bra, men man blir inte direkt på glatt humör, förutom att man möjligtvis kan känna en viss glädje över att allt inte går lika mycket åt helvete i ens eget liv som för Kaj och Vilma).

 Cecilia Frode och Kjell Bergqvist passar så bra i sina roller (och chihuahuan gör sitt jobb den med!)

Jag läser Dumskallarnas sammansvärjning, den är bra på ungefär samma sätt som Mäklarna, deprimerande men ändå komisk.

 Ignatius - intellektuell, arbetsskygg, egotrippad matfrossare med kroniska problem från nedre magmunnen

Jaha, i morgon måndag då. Ännu en vecka. I morgon står basgruppsmöte på planeringen. November är en mörk månad.

/Helga

Bic Runga - Sway
helt underbart fin låt som jag av någon anledning inte lyssnat på på två år..

Kommentarer
Postat av: Anonym

som sagt.. creddiga böcker var det. själv har jag tänkt ta itu med rumskompisens "hantering av odöda".

2006-11-12 @ 23:26:01
Postat av: H

Den är helt bra! Rätt läskig tanke att döingarna plötsligt ska vakna upp igen...jag tyckte typ den var bättre än "Låt den rätte komma in", men jag är nog den enda verkar det som.

2006-11-13 @ 18:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback