helga söker ko

Nu har jag sett ännu ett avsnitt av det beroendeframkallande programmet "Bonde söker fru". Jag lyckas alltid fastna för såna där program om jag nu råkar se ett avsnitt (för från början tänker jag såklart alltid "guuud vilket hemskt program, hur kan folk kolla på sånt?"). Det är bra att jag inte har fler kanaler, fler kanaler = mer skit att titta på. Fast "Bonde söker fru" är faktiskt inte skit. Det är ju människor, människor är intressanta. Dessutom verkar bönderna nästan kära på riktigt och även fast de säkert valt ut sin favorit i början allihopa och bara kör vidare för att det ska bli bra tv så är det bra ändå. Dock undrar jag lite över vad det är som är så speciellt med att vara tillsammans med en bonde. Det enda positiva jag kan hitta är att de i de flesta fall bor lite fint ute på landet sådär (men det kan man ju göra även om man inte är bonde) och, så klart, att de har söta djur. Till exempel kor. Fast jag är så bekväm av mig så jag skulle nöja mig med att känna en bonde..ehh..ko..som jag kan klappa ibland. Jag vill inte bosätta mig långt ifrån civilisationen för det. Åtminstone inte medan jag fortfarande är förhållandevis ung. Och det läskiga med "Bonde söker fru" är just att flera av tjejerna är helt små, typ nitton ynka år! DET har jag svårt att förstå. Min favorit är den äldre glasögonprydda Mikael, han verkar sympatisk och hans tjejer är minsann i en lagom ålder för att vilja ingå partnerskap.  Per Martin verkar sjukt trist och svår att komma nära, det enda han har att komma med är sitt lite Ernst-lika utseende (vilket inte jag tycker är något att hänga i julgran..).

 en riktigt söt ko som jag skulle vilja klappa

Jaha ja. I morgon har vi seminarium. Dessutom har jag terapi sjukt tidigt, klockan åtta. Förstår inte nu i efterhand hur jag kunde ta en sån tid, jag har svårt att komma upp när jag får sova till nio som idag. Jag kommer knappast känna mig pratsam och prata bör man om man ska få valuta för pengarna. Idag har jag fått min första jobbtid som jag faktiskt kunde jobba på - nyårsdagen! Woho. Fast jag börjar halv tre så det är ganska lugnt. Vet fortfarande inte vad jag ska hitta på på nyårsafton, men sånt har en tendens att lösa sig.

Har inget mer att tillägga förutom att jag borde sätta igång med tentaplugg. I helgen lär det inte bli mycket gjort (jag borde prioritera pluggandet framför roligheter, men det gör jag inte) och sen finns det liksom inte mycket mer tid. Men i morgon ska jag minsann sätta igång.

Haha, nu har jag gjort bonde-testet på tv4:s hemsida. Jag fick alla rätt, woho.

"Du ÄR en bonde. Grattis, du är en bonde och alltså het! Termer som ensilage och flyghavre är vardagsmat för dig. Du har ingrodd gössel på din gummistövlar, flanellskjorta och brynja. Du kan lockropet som korna lystrar till på kilometerhåll. På senare tid uppvaktas du flitigt så fort du lämnar lantbruket. Grattis, du är nämligen hotter than hell."

Till mitt försvar måste jag nämna att frågorna inte var överdrivet svåra. Den sista frågan "Vad är utsäde?" var svårast och ett av alternativen var "Det bönderna sprider efter lyckad dejting". Hahaha.


/Helga med koklappardrömmar..


Pet Shop Boys - Being Boring
känner mig ganska boring just nu faktiskt...förutom att jag är fullfjädrad bonde då, eller kanske tack vare det..ehh..


Kommentarer
Postat av: ia

psykolog söker man. jag tror det skulle bli bra TV. du kan spänna ögonen i de presumtiva kavaljererna och fråga ut dem enligt DSM-4. du skulle säkert hitta en personlighetsstörning eller två.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback