ruinerad på psykiatriböcker

Idag började nya delkursen, en psykiatrifempoängare som verkar jätterolig. Tyvärr är det inte lika kul att titta på kontoutdraget efter att kurslitteraturen inhandlat. Har nästan handlat böcker för 900 idag och mer ska det bli. Men det känns ju åtminstone bättre när det är intressanta böcker som man faktiskt vill ha. Ska sätta mig och bläddra lite i DSM-IV och se om jag kan låta bli att diagnostisera personer i min närhet.

Har insett att vi åker till London om bara lite mer än en vecka! Jättekul ska det bli! Visserligen är det här nog olämpligaste kursen att missa moment på, men det får det vara värt. Jag tror att jag behöver lite semester. Skönt att komma ifrån Uppsala ett tag. Visst är det bästa stället att vara på större delen av tiden, men omväxling förnöjer. Efter helgens utgångar på samma gamla vanliga ställen där man springer på samma personer som alltid känns det bra att komma bort lite. Jag kan fortfarande inte komma på någon anledning till att vi hamnade på Norrlands i lördags, annat än att nationer verkar utöva en särskilt dragningskraft på åtminstone oss ynkbloggare.

Idag tvättas det här på Djäknegatan. Väldigt nödvändigt då jag använde sista paret rena underkläder idag (håliga strumpor dessutom, de ska slängas så fort jag tvättat klart!). I kväll ska jag kurera min begynnande förkylning med te och vila i stället för att gå och träna.

 
min bästa vän under de kommande veckorna (och kanske även under hela mitt framtida yrkesliv..). Notera hur fint den matchar bloggi!

/fattig (som vanligt) Helga

Flaming Lips - A spoonful weighs a ton

Kommentarer
Postat av: Anonym

DSM-IV är en sådan riktigt viktig bok för en spykolog. lika viktig som heinz feneis anatomibok för en sjuk gymnast i guess..

2006-11-06 @ 19:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback