snälla tvättstugetanter..

nu har jag tvättat. det var akut kris. knappt en ren strumpa ens. men nu är det över!
det var en liten tant i tvättstugan samtidigt som jag som undrade om jag hade barn efterson hon tyckte mina  underkläder såg små ut... ehh. där blir det nej. ska man behöva ha heltäckande mammelucks or what?

dock var hon snäll. jag lassade in alla mina lakan och handdukar och undies i torktumlaren (det var då hon misstänkte mig för barninnehav) och när jag gick tillbaka dit en timme senare så var allt urplockat. det är jag van vid. folk brukar allt ta ut ens grejer om man är en sekund sen tills det är klart. dock är jag inte van vid att alla handdukar och lakan är prydligt ihopvikta. vissa strumpor var t o m ihoparade! vad snällt gjort.
annars ligger allt alltid slängt i en korg i en enda stor skrynklig hög.
iofs vet jag ju inte om det var lilla tvättstugetanten men jag misstänker det..

ia

låt: camera obscura - let me go home
trallalaaa..


Kommentarer
Postat av: Durmer

Vänta här nu - du måste ha blivit råblåst. Jag menar - snälla tvättstugetanter? Please. Sånt är ju emot naturlagarna. Dom är elaka och onda in i benmärgen.

Postat av: ia

jag lovar. allt var kvar. varenda luten strumpa. jag måste ha sprungit på det trevliga undantaget som bekräftar regeln.

2006-11-13 @ 10:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback