vuxenlista

Jag är sugen på en lista och jag har hittat roliga listor hos nina förut.

Körkort (sedan nästan sex år tillbaka faktiskt..)
Bil (dagar som dessa önskar man att man hade, fast det är skönt att slippa skrapa rutor)
Matservis (fast jag tror att jag har nån jag fått från död släkting på vinden hos föräldrar..)
Soffbord
ICA-kort (eh, har faktiskt ett, men nu använder jag det inte för jag vill inte att nån annan ska få min bonus)
Hemförsäkring (skaffade den för ett år sen för att "man borde")
Eget boende (på homogatan djäknegatan till och med!)
Fast inkomst (studielån räknas inte?)
Köksbord
Finglas
Betalkort (typ visakort?)
Toarullehållare (eh, har inte alla det? eller vad menas?)
Duschdraperi
Barn (räknas Zorro och Alvis?)
Sambo/make/maka (räknas Camilla?)
Spelar bingolotto
Tippar på lördagar (jag har gjort det en gång, det var tråkigt, kan bero på mina okunskaper vg sport)
Internetbank
Organiserat skafferi (det beror väl iofs på vad man menar med organiserat, men helt kaotiskt är det inte)
Färsk mat i kylskåpet (just nu åtminstone, för jag har nyss handlat)
Slänger håliga sockar (gjorde det faktiskt igår, men det brukar ta ett tag innan det händer..)
Går på reklamer på tv
Har fläckbortagningsmedel hemma
Pensionsfond
Sopsorterar (vi slutade med det för det blev så äckligt i kompostbehållaren, varför får man inga gröna påsar i den här stan??)
Prenumerar på någon dagstidning (eh, kanske ej kan kalla det prenumeration men jag får DN och UNT varje morgon utan att betala ett öre..)
Prenumerar på Allers/Hemmets veckotidning
Letar middagstips
Blir arg när skorna inte står på sin plats
Får majoriteten av post i räkningsform
Har en stavmixer (men det vill jag faktiskt ha!)
Äter söndagsmiddag
Försöker att inte svära
Sorterar tvätt
Har en krok i badrummet märkt “gäster”
Mobilabonnemang
Hemtelefon
Veckohandlar
Medlem i Hyresgästsföreningen
Gardiner
Dukar
Överkast (används dock bara vid sällsynta tillfällen.)
Kuddar för prydnad (typ, fast man kan ju använda dem till saker också..)
Fler än 5 kryddor hemma
Fruktskål på bordet

21 poäng. Jag behöver nog inte oroa mig för att bli gammal i förtid än på ett tag.
/Helga, som aldrig kommer tröttna på att hoppa i lövhögar...

Alphaville - Forever young


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback