en god människa

Idag har jag varit generös och gett bort en halvliter av mitt blod. Det var det helt klart värt. Det blodet kunde visst rädda livet på tre människor (upplyste planschen i väntrummet om) och jag belönades även med två par strumpor, en god macka, saft och en söt pin i form av en bloddroppe. Inte det minsta dåligt mådde jag efteråt, det kändes snarare lite extra bra när jag läst i informationshäftet att man helst inte skulle ägna sig åt kraftig motion under närmaste dygnet. Jag hade ju faktiskt planerat att gå på ett intensivpass, men för mig är det extremt kraftig motion och därför bör jag nog stanna hemma.  

 nu ska blooodet flyta..

Annars präglas mitt liv för närvarande av ekonomisk undergång. Jag förde över 1000 kronor innan helgen, men i och med att jag tog bilen till Willys och storhandlade idag är nästan pengarna på kontot slut ändå. Sätter mitt hopp till Ia som är skyldig mig pengar och det faktum att jag lyckades kopiera en del av kurslitteraturen och på det "tjänade" nästan fyrahundra kronor. Varför ska man jämt vara fattig som student? Dessutom är jag i vanlig ordning dum i huvudet. De ringde från posten och erbjöd mig massa jobb, men jag tackade nej för jag har lovat mig själv minst tre gånger att aldrig mer gå tillbaka dit och nu känns det som om jag borde hålla mina löften. Även fast det är korkat. Sen blev jag erbjuden ett varannan-helg-jobb förra veckan som jag korkat nog också tackade nej till. Egentligen vet jag inte vad jag hade för anledning till det, det kändes bara hemskt att binda upp mig så mycket (jag är dum i huvudet). Jag vill ju inte jobba egentligen. Men jag har absolut bara mig själv att skylla för att jag är fattig. Jag har shoppat och gått ut två gånger i veckan. Ser fram emot en lugn Södertäljehelg faktiskt (och bara för det så går jag ut i morgon och gör av med mer pengar i stället, trippelsuck!).

Med hösten kommer även godissuget och jag bara måste provsmaka en av mina nyinköpta delicatobollar. Mmm. Sen ska jag lusläsa klart min Sonic-tidning och ladda ner musik.

au revoir/ Helga

Blood Music - Wintercold

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har iaf några tusen pengar på kontot så du ska få dina londonbiljettpengar. helge ska inte svälta!

2006-10-09 @ 20:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback