fun light är ondskans påfund

idag har jag 1: varit sjuk men gått till sjukhuset iallafall  (träffade bara en patient och det var mest anamnestiskt så jag tror inte hon är i riskzonen för att ta del av mina förkylning) och 2: varit på sådan riktigt intressant kostföreläsning. det var en kille.. eh.. gubbe som var helt expert på alla möjliga tillsatsämnen och berättade very engagerat om hur faaaarliga alla onaturliga kemiska substanser är.

den värsta var typ E261 aka mononatriumglutamat. den kan tydligen ge upphov till ADHD, migrän och bäbi-astma om mamman har ätit mycket E261 under graviditeten. sånt jox finns i chips, aromatkrydda och kinamat tex. hmm.. har iofs aldrig fått ADHD efter att jag ätit på kinarestaurang. anyway så låter det som ett ämne jag gärna kan avvara.

ett annat elände är härdat alt delvis härdat vegetabiliskt fett. typ sånt som finns i lättmargarin. very dåligt.

fun light är ondskans påfund. innehåller enbart typ ohälsosamma kemikalier. cola light med. för att inte tala om energidrycker! man är tydligen så gott som död om man förbrukar massa såna om dagen. å att blanda vodka-red bull är helt insane in the brain! hjärtat are not palling the tryck om man har otur.
hmm.. min roomie har som standard att festa på just den ohälsoamma kombinationen. där får det gärna bli lite ändring..

föreläsaren sa väldigt massa mycket mera men jag tänker faktiskt inte bli fanatisk och lusläsa innehållsförteckningarna på allt jag handlar. känns dock som att jag skulle klara mig rätt bra utan ovanstående utan allt för stora uppoffringar.
men lite mer ekologiska grejer kommer jag nog handla. å närproducerat.. å.. hmm.. jag blev nog lite brainwashed där ändå. skyller på att mitt allmäntillstånd var sänkt.
there´s a new ia in town.

over and out.

ia

låt: PJ harvey - this mess we´re in


Kommentarer
Postat av: mamm

Bra att du får veta vilka kemikalier som är dåliga för kroppen, då kan du lära mig.

2006-10-11 @ 20:59:23
Postat av: H

Nämen, ska man behöva tänka på vad man stoppar i sig nu också? Jag har i alla fall slutat med Fun Light - ett steg i rätt riktning!

2006-10-11 @ 22:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback