golden retriver

Jag gjorde hundtestet. Tydligen är jag en golden. Det är väl okej, men kanske lite tråkigt. Men jag står för att jag är tråkig. De är i alla fall sjukt fina och snälla och har så fina ögon. Min hamster Digger som jag hade när jag var liten påminde om en Golden (han var guldfärgad också..), hans personlighet var precis som den genomsnälla vovven i "Den otroliga vandringen" (åh, han är såå söt och godhjärtad). Söta Digger, han var nog världens finaste hamster. Jag hade kort på honom i min plånbok. Hihi.

Det här är jag:
"Golden retrievern är en snäll och tillitsfull hund. Den är glad då den känner sig nyttig och tycker om att samarbeta. Den tycker mycket om att bära grejer i munnen (eh, ja, det gör jag ju ofta?) och gör det mer än gärna när den ska hälsa. Detta är ett tecken på stolthet och glädje. Skulle föremålet den valt att bära vara olämpligt och matte eller husse påpekar detta kan den lätt bli ledsen och stött. Golden retrievern älskar vatten. Enligt rasbeskrivningen ska den vara lydig, intelligent och ha naturlig arbetslust. En golden är en stark (intensivpass på friskis!) hund som gärna drar pulka och jobbar fysiskt, men den är ingen direkt sprinter på löpbanan."



/Golden-Helga

Tralala - The girls say

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback