infixning på blur moon bar

pheeeew. nu är vi åter hemma i muppsala/supsala/nuppsala/tuppsala/younameit efter en vild omgång fest i el stockholmo. vi var hos farmaceuten emma och lagade sådan riktigt god kost (nuddlar, kräkor och wokgrönsaker i mrs chengs grytbas. mm-mm-mmm..)

helga kan som vanligt inte låta bli att lägga bajs i maten..

sen blev det party med rödvin (som emma vunnit på rödvinslotteriet på jobbet) och en eller annan screwdriver. very trevligt. planerna för kvällen var att vi skulle till blue moon bar. när vi tillslut kom dit så var det helt lång kö som enligt rykten skulle ta lång tid på sig.. dessutom var det tydligen 26 i åldersgräns.
som den ynka 22-åring jag är blev jag lite deprimerad.. att köa i 4 år kändes lite o-lockande.

okej. detta är inte i kön men den återspeglar sinnesstämningen ganska bra.

när vi stod där isist  kön och ugglade kom helt plötsligt en vakt fram och frågade mig hur många vi var. givetvis hade jag ingen koll på det på rak arm men tillslut så lyckades jag räkna ut att vi var typ 7 st och vakten (som visade sig vara vaktchef) tog oss då till ngn slags VIP-kö så vi fick slinka in före alla andra. inte behövde vi visa leg heller.

helt plötsligt såg vår tillvaro mcket ljusare ut!

väldigt skumt att vi fick bli inplockade. vi var rätt många, inte direkt extremt finklädda å såg definitivt inte rika ut (rik a la beställa in ap-dyra helrör och sånt). vi  blev knappaste inkvoterade pga skönhet heller. förmodligen var det för att vi såg ut som kusinerna från landet som vaktchefen förbarmade sig om oss.
sånt händer INTE på uppsalas nationer kan jag säga. där står man vackert på sin kö-plats tills det är ens tur att gå in. detta är kanske vardagsmat om man är ute i krogsvängen i sthlm men som den kusin från landet jag är tyckte jag det var mycket märkligt. men vi slapp tillbringa massa  tid i kön iaf.

väl inne så sprang vi runt. köpte en varsin hutlöst dyr öl. gick vilse. tappade bort varandra. hittade en brat som inte stod för sin brat-läggning. pratade med två trevliga icke-bratiga jurister. gav ut sjugymnastiska råd till världens osmidigaste människa (ia). blev anklagade för diverse saker, bla för att just blivit dumpad (helga) samt vara typ blyg och värnlös (ia). lyssnat på ynka musik (varannan carola verkade vara deras devis) samt faktiskt haft rätt kul. trots allt.


såhär förtjusande såg jag ut på morgonen. trots min något tilltufsade uppenbarelse så mådde jag fint när jag vaknade och satte genast igång med att äta upp emmas potatissallad. den var god.

det var en sådan riktigt utförlig rapport om kvällen.

nu ska jag tycka synd om min onda hals. ynk.

over and out /ia

låt: smashing pumpkins - bullet with butterfly wings





Kommentarer
Postat av: Sandra

Potatissallad r aldrig fel :)

Postat av: ia

nope. verkligen inte! precis vad man behöver dagen efter faktiskt.

2006-12-06 @ 11:37:14
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback