listigt av mig

Namn: Helga
Kön: flicka
Ålder: 24 (oj, jag är två år äldre än bloggkollega, inte så länge till dock..)
Längd: ca 170,5
Hårfärg: kanske mörkblont, ljusbrunt eller rödaktigt (olika bud)
Ögonfärg: gråblå


Har du någonsin:
Ätit sushi: åh, jag åt sushi för en timme sen och det var underbart (och i söndags, det var gott då med)
Stått på scen: ja, jag gick i en s.k musikklass
Varit ihop med någon som varit otrogen: nej då...fast det man väl aldrig veta egentligen..
Klättrat på berg: inte vad jag kan minnas
Sett vita huset: näe

Antingen eller:
Kallt eller varmt: varmt
Spets eller satin: spets i lagom (ganska ynka) mängd
Svart eller rött: rött
Regn eller snö: snö
Rosor eller tusensköna: tusenskönor
Vår eller höst: vår
Matte eller engelska: matte

Motsatta könet: (<-----Heteronormativt! )
Gillar du någon just nu från det motsatta könet:
beror väl på vad man menar med gillar..men jo, det gör jag nog.
Vet den om det: hmm
Vad tittar du på hos en man: helhetsintryck/kroppsbyggnad, leende, armar..

Inom de 48 timmarna:

Kramat någon: jao, jag kramade Cecilia när hon gick tror jag.
Kommit sams med dina föräldrar: kommit sams? nej då. Fast vi var inte osams heller.
Bråkat med en kompis: nä. jag är inte bråkig till min läggnig

Gillar du att:
Ge kramar: ja
Ge massage: ibland, men då vill jag gärna få också
Gå promenader i regnet: beror på regnmängd, jag var ute och gick i duggregn i förrgår och det var helt mysigt men hade det spöregnat hade jag antagligen inte varit så nöjd..


Övrigt:
Vad gjorde du förra sommaren: england, öland, åland, slöddertälje, tre jobb
Svär du för mycket: nej, jag svär helt lagom mycket
När duschade du senast: igår
Vilken färg är det på dina byxor: svart
Vad lyssnar du på just nu: idol i bakgrunden
Vad är bredvid dig just nu: fönster?
Hur ser ditt skrivbord ut (till datorn): jag målade det lusgulaktigt när jag var typ fjorton, men det är rätt fint...inte särskilt klumpigt.
Vad var det sista du åt: sushi för nån timme sen, så underbart gott.
Vem vill du spendera resten av ditt liv med: nån jag gillar tillräckligt mycket
Har du en lavalampa: där blir det nej
Hur är vädret just nu: ute är mörkt och kallt, men det har varit helt fint höstsoligt väder på dagen
Vad gjorde du igår kväll: drack olika ölsorter och åt burgare på GH
Vem pratade du sist med på telefon: Camilla som undrade om jag ville ha sju eller nio sushibitar
Vad gör dig glad: småsaker som en fin höstdag, sushi och min sköna säng
Vart skulle du vilja du åka: sjukt många ställen
Vill du ha barn: ja, några välartade
Vad ska dom heta: lite tidigt att tänka på det kanske..

/Helga


Joanna Newsom - Emily



Kommentarer
Postat av: ia

så bra att du uppmärksammade den heteronormativa formuleringen! jag bli såå upprörd!

2006-10-14 @ 11:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback