seg seg seg

Jag är trött och har ont i magen. Märkligt. Nu ska jag äta äcklig matlåda (bränd korv och makaroner) och sen ta mig ner på stan för projekt: hitta lämplig klädsel till insparksfesten.

Pling från mikron.

Mm. Nästintill knaprig falukorv, grådaskiga fullkornsmakaroner och ett stort glas tranbärsjuice. Nästa vecka får jag låna bil och då ska jag storhandla på Willys. Och Ikea-shoppa. Och sen var det slut på pengarna, typ.

Nu kom posten. Det var ett brev från Akademiska Sjukhuset som välkomnade mig som blodgivare. Jag är en god människa, även innan jag ens gått dit och gett bort mitt blod.

Idag planerar jag att shoppa ansiktskräm och sunsilkgrejs. Och så vill jag ha en kort kjol (ynkkjol) och en lång kofta. Dream on. Måste spara pengar till Londonresan. Borde fixa extrajobb, suck.


Jag ska låna en bra bok på biblioteket och bara ligga i sängen och läsa i eftermiddag. Det ska bli så sjukt härligt. Inte för att jag direkt haft mycket att göra under åldrande-kursen, men det är alltid en extra skön känsla när man precis avslutat en kurs och inte påbörjat nästa än. Kanske borde köpa kurslitteratur, men jag är ingen förutseende människa vad gäller sånt utan gör det i morgon i stället.

/Helga

Something Corporate - Forget december


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback