sjuka husserier..

igår avhandlade jag poliser.. en mycket populär yrkeskategori att göra tv och film av. en annan flitigt förekommande yrke är doktorerna (och möjligen ngn snärtig sjuksköterska, sjukgymnasterna lyser minsann med sin frånvaro).. finns en hel uppsjö sjukhusserier. speciellt i USA. vet inte om sverige har ngn att komma med? jo, nån fanns det väl men den kommer jag inte ens ihåg vad den heter så det kan inte ha varit much to hang in the christmas tree.

här är några mer eller mindre coola tv-doktorer..


dr stig helmer. kolerisk läkare i lars von triers riket och riket 2. VILL SEEE!


dr peter burns. ngt pucko i melrose place som jag inte ens skulle anförtro ett skavsår.


dr hibbert i simpsons. vet inte riktigt om jag skulle våga anförtro honom så mycket heller..


nip tucks två plastikkirurger christian troy och sean mcnamara. fnys. fast rätt snygga är de åtmisntone..


min älskling dr gregory house. det är roligt med otrevliga doktorer.


dr christina yang i greys anatomy. hon är också cool. och bitsk.


dr carter i cityakuten, säsong in och säsong ut.. nu har han slutat och blivit typ läkare helt utan gräns i afrika. stor tomhet på akuten. snyft. fast sååå rolig var han kanske inte. men sympatisk.


neurotisk dr eliott reid i scrubs.


that´s all folks. nu ska jag ta bort mascaran. jobbigt. använder mascara till vardags ungefär aldrig numera och varje gång jag står och grejar med ögonmakeupborttagningen så tycker jag att det är ett sådant riktigt gott beslut. smink kan jag använda senare då jag blir lite rynklig och sånt. i denna åldern ska jag ju föreställa rätt fräsh så varför ödsla tid på mascara tidigare än absolut nödvändigt...?

ia

låt: bright eyes feat her space holiday - the doctor and the dj
well.. den passar dagens tema iaf.

Kommentarer
Postat av: H

Vad läskigt, jag tänkte precis ha med den låten i mitt förra inlägg men tyckte inte riktigt den passade in. Weird, det är nog inte den mest mainstream låten som finns, eller?
Fanns det inte en svensk sjukhusserie som hette typ OP:7 eller ngt annat...och hmm...vita lögner! Not much to hang in the christmas tree. Fast Skärgårdsdoktorn får vi ju inte glömma!

2006-10-26 @ 09:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback