södertäljeblogg

Eftersom det har bloggats om vilt uteliv i glada Hudik ska väl även jag ta och blogga lite, om en lugn hemmakväll i Slöddertälje. Just nu är jag trött och mycket sugen på att sova. Jag har proppat i mig ungefär ett kilo M&M-godisar samt minitoblerone och känner mig mättare än någonsin. Trevligt med föräldrar som kommer hem med mängder av taxfree-godis. Dessutom fick vi syskon varsin parfym! Så snällt! Cliniques Happy to be fick jag, den luktar så riktigt gott (fast på beskrivningen av doften står det "sponaneous", hihi) och det är så kul att få parfym för det är sånt som jag i princip aldrig unnar mig annars. Har min vardagsparfym jag kört på i åratal: D&G Light Blue och så partyparfymen Escada Pacific Paradise som jag tyckte jag hade råd med i somras så det känns välbehövligt med ett nytillskott. Just nu har jag dock lite svårt att urskilja vilken av alla dofter jag sprutat på mig som tillhör min parfym. Har Aqua Di Gio (Jakob), på undersidan av vänster hand Gucci II (Clara) på ovansidan, Naomi Campbell Cat deluxe (Kerstin) på höger hands ovansida och min spontana glada parfym på undersidan. Mest sniffar jag dock på herrparfymen, den luktar sjukt gott..tycker att var och varannan kille luktar Aqua di Gio men vad gör väl det när den luktar så mysigt?

I morgon är en annan dag och jag ska gå upp tidigt och studera. Det känns mindre roligt faktiskt. Har ingen lust med seminarier, ingen lust att komma på smarta frågor, inte särskilt stor lust att läsa tjocka boken heller (Existential psychotherapy).

Vi har lyckats planera in vår Londontripp samtidigt som
Preklin. Katastrof! Vi missar alltså både läskiga läderbögar och söta samurajer. Dock är ju London en aning coolare än en störd läkare-helt-utan-gränser-fest. Vi får satsa på riktigt välplanerad utklädnad till vårterminen i stället. Det funkar nog det med. En hel massa shopping i London (eh, för vilka pengar då) och nån cool klub väger nog upp det hela. Dessutom brukar man kunna se allt högst offentligt hångel på korten de lägger upp efteråt och då är man kanske glad att man inte var där.

/Södertäljehälsningar från Helga

Panic! At the disco - I write sins not tragedies


Kommentarer
Postat av: ia

japp. det är definitivt coolare med london än preklin! nu blir vi både kulturellt bevandrade (tate modern) samt x antal klädesplagg från second heaven rikare (och x antal riksdaler fattigare men det är inget vi pratar högt om..)

2006-10-15 @ 11:05:01
Postat av: H

apropå tate modern så är det visst nån utställning där som det skrev mycket positivt om i DN - den var dessutom rolig vilket låter bra för oss kulturella nybörjare, då kanske vi slipper bli beskyllda för att inte ta tillräckligt lång tid på oss.

2006-10-15 @ 12:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback