att inte finna en partner

”Att leva utan partner är något som vissa är helt nöjda med, medan det för andra är ett problem som känns katastrofalt. Kvinnor upplever ofta denna situation mer förödmjukande. Det kan i sociala sammanhang kännas som om de var ratade. Männen däremot kan få luta sig mot den klena trösten att omvärlden kan tänka sig att det kanske inte var någon som dög som kvinna åt dem. Det traditionella könsrollsmönstret – med kvinnan som passivt måste vänta på att någon ska intressera sig för henne och mannen som aktivt kan ta kontakter – lever fortfarande”

(Johan Cullberg - Kris och utveckling)

Weezer - This is such a pity


Kommentarer
Postat av: ia

usch en sådan riktigt omodern syn!

2006-09-20 @ 14:31:43
Postat av: H

Ja, riktigt ynka.Men tyvärr så är det ju lite så ändå. Bajs. Sist nån frågade mig om jag träffade nån gnällde jag lite om att "ingen raggar ju på mig". Bah.

2006-09-20 @ 15:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback