endorfiner

Det är ju nästan sommarvärme ute nu igen vilket jag inte har något emot. Men vädret kunde ju gärna vara lite mindre bipolärt, som det är nu så klär man ju på sig vinterutstyrsel på morgonen för att sen slänga av sig allt och skutta runt i sommarklänning. Hmm. Eller nej, jag gör det ju inte. För jag har ju knappt gått utanför dörren idag. Men jag såg en tjej som cyklade förbi i öronmuffar och t-shirt. Det såg extremt kul ut.

Denna dag skulle ägnas åt pluggande. Först var jag för trött för att plugga. Sen var jag tvungen att lyssna på några låtar jag laddat hem men inte hunnit lyssna på (och då var det en omöjlighet att läsa samtidigt). På något märkligt sätt var det sen redan dags för lunch eftersom jag var dödshungrig. Efter intag av korvgryta gick det hyfsat, ända tills jag efter att ha tagit en snabb cykeltur till affären kom på att jag bara måste frosta av frysen. Bara sådär. Det fanns inga andra alternativ, jag skulle aldrig kunna slappna av om jag inte fick det gjort. Visserligen behövdes det göras, men jag tvivlar på att jag ens skulle kommit på tanken en vecka jag inte haft tenta. Jaja, nu är i alla fall frysen i sin ordning. Tyvärr fick jag små idéer om att börja städa ur alla köksskåp också. Och så måste det ju dammsugas. Suck! Jag som aldrig städar annars. Misstänker att jag borde bosätta mig någon annanstans än hemma i morgon om jag ska få något gjort.

Nu har jag i alla fall varit och tränat igen, två dagar på rad är sällsynt. Känner mig sjukt duktig, men också helt utmattad. Men det var så skönt. Ett roligt pass, med bra musik och jag tog ut mig på slutet och var rödare än min klarröda tröja i ansiktet efteråt. Snart har jag tagit igen den onyttiga helgen.

Jag försökte uppdatera mediaplayer eftersom datorn hävdade att jag borde det. Det borde jag inte gjort, kom till en sida som avslöjade mig: "Du kan vara utsatt för programvaruförfalskning. Windows-kopian på den här datorn är inte äkta". Hm, nej just det, det är den inte nej. Och nu kan jag inte använda mediaplayer överhuvudtaget. Ynka!

/Helga, utmattad men nöjd och förtjänar ett six feet under-avsnitt..

Tiga - You gonna want me

Kommentarer
Postat av: ia

hihi. du lyssnar tiga. så trevlo! och efter all denna tentaorsakade hurtighet så är du särdeles värd en eller annan omgång sex tassar under.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback