hunden Jonas

Jag drömde att jag skulle hjälpa till att leta efter Jonas. Jonas var autistisk och rymde hela tiden. Sen visade det sig att Jonas var en hund. Den autistiska hunden Jonas var helt söt. Han hade målarfärg i pälsen precis som Zorro. Jag drömde även en småmärklig dröm om en sunkig uteliggare på Arlanda som försökte flyga iväg utan biljett och med alla sina stinkande tillhörigheter i en sopsäck, sen kom typ tio väktare och bar iväg honom och frågade mig om det var sant att han var synsk. Jag sa att det var det, då dödade dom honom. Så sorgligt. Sen slängde nån iväg min dagbok så den gick sönder, men det visade sig att det låg en tjugolapp mellan varje blad så jag kände mig helt rik.

Nej, nu har jag segat länge nog. Nu ska jag handla mat och plåster och gå på demensföreläsning.

/Helga, som kommer att ta sovmorgon hela veckan bara på grund av de fantastiska drömmarna.

Weezer - My name is Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback