it's all good

Vaknar klockan halv tio av att solen skiner så mycket att jag måste vinkla persiennerna för att somna om. Vaknar halv ett och regnet öser ner. Jag misstänker att min lever föredrar Södertälje framför Uppsala. Jag har redan festat tre gånger den här veckan, men vad gör man inte för att ställa upp som fadder. Inte för att det egentligen innebär att jag behöver hälla i mig en vinflaska varje kväll, men ändå. ÖG:s nya klubb igår var bra. Problemet var bara, som alltid när det är bra klubbar på ÖG, att det var alldeles för mycket folk. Det GÅR inte att dansa när man blir ihoppackad och slängs hit och dit. Dock spelades nästan ännu bättre musik på dansgolvet nere i källaren, jag höll på att dö av lycka när jag jag fick höra The Killers.  Såna riktigt goda DJ:s. Jag älskar musik och jag älskar Uppsala! Det är faktiskt sjukt skönt att vara tillbaka.

85060-142en sån riktigt god indiklubb!


Idag ska jag göra risotto och titta lite på en (eventuellt) spännande bok vid namn Åldrandets socialpsykologi. "Sticka-och virka dig ur psykosen"-lögnen funkade nästan igår, folk är så lättlurade på Max klockan två på natten.

Inser just nu att mitt tangentbord är skitäckligt, typ bajsbruna fläckar på alla tangenter och katthår mellan dem. Snuskigt.

Dagens I-landsproblem: Kan inte bestämma mig för om jag ska ha prickiga tubtoppen eller typ vitt linne och prickscarf (prickar verkar iobligatoriskt en lördagkväll som denna). Jag är så otroligt djup och har så svåra dilemman att lösa hela tiden.

/allmänt nöjd Helga

Kommentarer
Postat av: ia

..och de spelade håkan åxå. vilket innebär att det blir lagligt att kidnappa folk som helt oskyldigt står i jack-kön.

Postat av: H

Självklart, när man spelar Håkan är det fritt fram att hoppa på vem som helst för en sista dans. Särskilt till ganska desperata låten "Nu kan du få mig så lätt"...

2006-09-04 @ 15:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback