jag rakar mina plantor för din skull

Hur ofta är det inte man hör fel när man lyssnar på musik? Ja, mig händer det typ jämt. På kissthisguy.com  finns en massa roliga fellyssningar att fnissa åt, och det visar att det inte bara är vi svenskar som hör fel för att vi är kassa på engelska vilket känns skönt. När jag var mindre (ganska liten, bör sägas till mitt försvar) tyckte jag att Lilli och Sussie hade en jätterolig låt om en välkänd elefant och skrålade glatt med i "kom igen nu babar!" ("what's the color of love"). Och nej, The Coral sjunger inte "I peel my lonely room" utan "up in my lonely room". Anna Ternheim är inte heller så kär att hon rakar sina krukväxter för nån killes skull ("I shave my plants for you") utan snarare att hon ändrar sina planer ("I change my plans"). Men kul kan man ha åt det i alla fall...

Förresten, vad har hänt med vår blogg? Vi brukar snitta runt 15 besökare per dag, men idag har vi haft 69! Förklaring, tack..

Kom igen nu!

/Helga, som ibland inte vågar sjunga på låtar eftersom jag i en stor del av fallen misstolkat texten helt..

The Plan - Mon amour


Kommentarer
Postat av: ia

men det LÅTER faktiskt som att karln sjunger "i peel my lonely room". jag insisterar!

2006-09-29 @ 17:19:34
Postat av: ia

74 besökare blev det.. men nu verkar saker vara tillbaka i det normala.

2006-09-29 @ 18:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback