vanligt uteställe vs nation

Gårdagskvällen spenderades på Orange där det var någon slags rockklubb. Väldigt vyvidgande att inte gå ut på nation (dessutom hade det intagits en drink på Lounge tidigare på dagen - lyxigt god och jättemysigt ställe, men dyrt dyrt..). Det var riktigt trevligt att se lite "vanligt" folk, helt bra musik också (inga skumma grejer utan sånt alla kände igen..och rock är miljoner gånger trevligare än typ r'n'b, hiphop eller schlager). Och så hade de sjukt fina gardiner och en mysig soffa (viktiga detaljer!).

Jag noterade främst två stora skillnader mellan nation och vanligt ställe: 1) Ölen var dubbelt så dyr 2)Det blev slagsmål i toakön. Nummer två förvånad mig. Jag har inte sett folk börja slåss ute på flera år tror jag. Troligen ligger förklaringen i att jag bara går ut på nation. Men varför är det så att folk inte slåss på nationer? I vilket fall som helst var det lite läskigt. Jag förstår inte det där med varför man (så gott som alltid män) blir sugna på att puckla på varandra efter några öl.

I kväll blir det Norrlandsgask med Eskobar på scen. Ska bli så riktigt trevligt. Det var länge sen jag var på Norrlandsgasksläpp nu och jag brukar alltid ha jättehöga förväntningar som sedan slutar i att jag står i ett hörn och gnäller på att det är dålig musik (särskilt eftersom vi inte hittar indiedansgolvet förrän det är typ en kvart kvar). Jag känner mig helt återställd från min mystiska sjukdom som tydligen inte var urinvägsinfektion (i så fall en väldigt snabbt övergående sådan). Den sjuka sköterskan jag träffade sa att jag skulle dricka mycket och gärna tranbärsjuice. Alltså drack jag drinkar med tranbärsjuice. Och öl. Men jag tror nog egentligen inte att alkohol är så superbra, man blir ju rätt uttorkad. Jaja, kanske kan köra på festmetodens varannan vatten och hälla i mig en liter tranbärsjuice (utan sprit) när jag kommer hem.


85060-219

/Helga som nu ska sätta igång med projekt storstädning av lägenhet..

Josh Rouse - Feeling no pain

Kommentarer
Postat av: ia

nu har jag tonat håret igen. och jag och mitt hår planerar att dyka upp runt sjutiden.. för att hälsa på dig och din nya luggo.

2006-09-30 @ 15:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback