ångest, tvång och vårsäsong och ekonomisk undergång

Okej, kanske inte så mycket ångest och tvång. Och inte vår heller just nu, det är ju bara några ynka plusgrader (men till helgen ska det visst bli sommarvärme i stället, typiskt aprilväder att skifta mellan vinter-sommar).


Ekonomisk undergång däremot. Big time. Jag skulle köpa en 19-kronors kajalpenna på H&m och stod och hoppades att jag skulle ha tillräckligt med pengar på kontot. Det är den tionde april. Illa. Dessutom händer det alldeles för mycket kul här (ett i-landsproblem men ändå ett problem). Helgen börjar på torsdag med Preklin (läkare helt utan gränser, scary..). Sen skulle jag inte gå ut mer. Nej, just det. Men så är det ju Evening på Norrlands på fredag och det var så otroligt bra sist så det borde inte få missas. Dessutom V-dalas Velvet på lördag, det är liksom också obligatoriskt. Måste allt roligt hända samma helg? Sen är det sista veckan bloggkollega ia kan roa sig på icke-helgdagar nästa vecka och vi har en lista med olika grejer man måste hinna med under året, till exempel att gå på Snerkes på en tisdag. Listor är viktiga att följa. Det är inte riktigt acceptabelt att gnälla över att man inte har råd med att festa, men jag gör det ändå. Och det är faktiskt inte så dyrt egentligen, bara inträde och sånt. Blåa drinkar och lite rom har jag ju tack vare båtturen.


Men nu: plugg och tvätt och mat och intensivträning och sen tv.


image607 så här gränslösa var vi för ett år sen


Helga


Lasse Lindh - C'mon through
även på utrikiska är han mycket bra


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag kan skicka en begagnad kajalpenna, ca 5 cm lång. fast då blir du skyldig mej porto 5,50 kr...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback