avancerade musikaliska felhörningar..

det här med att höra vad dom sjunger i låttexter är avancerade saker. när jag och bloggkollega hade en mkt seriös diskussion i ämnet kom det minsann fram både det ena och det andra.. men artister mumlar verkligen ofta helt i skägget när de sjunger, så i princip är det inte vårt fel.. nej då.

här är några av bidragen:


låt: saint etienne - he's on the phone
rätt text: "she never meant to call.."
ia hör: "she went to mexico.."

jag fattade aldrig hur mexico kom in i bilden..?

låt: the coral - dreaming of you
rätt text: "up in my lonely room.."
ia hör: "i peel my lonely room.."

jag såg framför mig hur han satt och skalade ner tapeterna från väggarna.

låt: martin stenmark - sjumilakliv.. eller steg.. eller nåt!
rätt text: "jag kan ta ett långt hårt straff.."
ia hör: "jag kan ta en lång, stor stark.." alternativt "jag kan ta en lång stor stam.."

eeeh. ja. här fattade till och med jag att jag hörde fel ..

låt: petter - vinden har vänt (tror iaf den heter så..?)
rätt text: "eyo jag brinner för det här permanent.."
ia hör: "yo jag brinner för herrpermanent.."

vid tanke på att petter har ganska lite hår på huvudet så tyckte jag väl att det var lite skumt att han brann för herrpermanent..

image606

låt: anna ternheim - my secret
rätt text: "i change my plans for you.."
helga hör: " i shave my plants for you.."

det är kärlek det.. att raka sina plantor för någons skull!

låt: lili och sussie - whats the color of love
rätt text: "whats the color of love"
helga hör: "kom igen nu babar"

..men hon försvarar sig med att hon var 10 år. högst!


här på
kissthisguy.com finns massvis med fler fel-lyssningar!


ia, leg. felhörare


låt: white hassle - vodka talking
"it was the vodka talking and the gin listening.." TROR jag att dom sjunger åtminstone. men man kan uppenbarligen aldrig vara säker..

Kommentarer
Postat av: idan

hahahaha

Postat av: Maja

Hahaha! Felhörningar is the shit. Speciellt de man felhörde som liten! Kommer du ihåg Me&My's låt "Dub-i-dub"? Jag var helt övertygad att de sjöng "ajnli joe" (eller nåt i den stilen) ända tills jag hörde låten igen på senare dar och fattade att de sjunger "I don't need your love"... Så tokigt det kan bli va!? :p

2007-04-09 @ 22:42:14
URL: http://bajamaja.blogg.se/
Postat av: Helga

jag skalar mitt ensamma rum

2007-04-10 @ 07:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback