avskräckande exempel

Klienten: Jag är så förtvivlad att jag inte vet vad jag ska ta mig till..

Terapeuten: Ni vet inte vad ni ska ta er till.

Klienten: Jag tänker ibland på desperata handlingar

Terapeuten: Desperata handlingar...

Klienten: Ja, jag kan tänka på våldsamheter...

Terapeuten: Våldsamheter...

Klienten: Ja, som att hoppa ut genom fönstret!

Terapeuten: Hoppa ut genom fönstret...

Klienten: Den här mottagningen ligger på tionde våningen...

Terapeuten: Tionde våningen...

Klienten: Det är så förtvivlat hett, nu öppnar jag fönstret!

Terapeuten: Nu öppnar ni fönstret!

Klienten: Jag känner suget om jag lutar mig riktigt långt ut.

Terapeuten: Om ni lutar er riktigt långt ut...

Klienten: Så hoppar jag!

Terapeuten: Så hoppar ni..

Klienten (i fallet): Adjö!

Terapeuten: Adjö. (Stänger fönstret). Varsågod, nästa!


Helga, nu mycket visare..


Magnetic Fields - Meaningless


Kommentarer
Postat av: kollega

alla terapeuter borde bo på bottenplan.. eller helst i källaren.

Postat av: systerIda

..speglingens nackdel?

2007-04-16 @ 19:07:48
URL: http://www.villduvetavadjagvill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback