böcker att läsa innan man dör

I nån slags omröstning har man kommit fram till en lista med århundradets bästa svenska böcker. Har man tråkigt kan man roa sig med att räkna ut hur creddig man är. Jag kom upp i 32, det är väl rätt okej, alla barnböckerna fick jag med i alla fall (tur är väl det, annars skulle mina föräldrar typ få skämmas inför sina bibliotekariekollegor). Miranda och pärlhalsbandet fanns med! Sjukt roligt, det var min favoritbok när jag var liten. Jag skrev till och med ett beundrarbrev till Kerstin Sundh när jag var typ sju år och föreslog ett namn på hennes nästa bok. Det var väldigt pretto, jag tror att det var pappa som uppmanade mig till det. Mitt förslag var typ "Miranda och det fantastiska skåpet", hennes nästa bok hette '"Miranda och det märkvärdiga skåpet". Jag borde minsann fått en andel av intäkterna! (fick i alla fall en bok och ett tackbrev, alltid nåt).

Jag borde bättra på min lista genom att läsa lite mer. Typ nu. Men har som vanligt svårt att slita mig från datorn. Jag skulle troligen må bra av lite strömavbrott då och då.

 
en annan ungdomsbok som fanns med på listan...det kan möjligen vara den sorgligaste bok som finns, men bra är den.


Helga

Panda Bear - Take pills
apropå det borde jag kanske äta upp mina järntabletter jag haft hur länge som helst.


Kommentarer
Postat av: kollega

jag äääälskar agnes cecilia! läste den tre eller fyra gånger i min barndom..

Postat av: Helga

jaa, den är så himla bra!

2007-04-10 @ 07:58:28
Postat av: filosofen

jaha. nu förstår jag vilken lista. jag hade visst bara läst 34. skitlista.

2007-04-16 @ 09:49:29
Postat av: filosofen

jaha. nu förstår jag vilken lista. jag hade visst bara läst 34. skitlista.

2007-04-16 @ 09:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback