musikbloggning en valborg..

sitter här med  en halväcklig cruiser-grej jag hittade i kylen. den ska tydligen smaka.. eh.. guava.. inte för att jag vet hur guava smakar, men förmodlitgen inte såhär.. slisk. så gör dte när man snattar någon annans alkohol..

ska snart iväg till vän ida och typ grilla. fast jag har just tuggat i mig en pizza, så att trots att min främsta hobby är att äta, så tror jag inte att jag pallrar att äta massa grillade saker nu.. klent men sant. mink!

tomas (broder) och hans kompis sitter och lyssnar på "highway man" med johnny cash, waylon jennings, willie nelson och krist kristofferson (jay. jag komme rihåg alla! tror jag..) dom låter mer eller mindre extatiska. jag vill också ha en låt som gör mig extatisk. trodde det var jag som var musiknörden i familjen, men tydligen ligger jag i lä på denna fronten..

musik är i princip det bästa som finns (jag och helge hade en halvdjup diskussion om saken.. typ..) men jag har ingen grupp jag kan alla låtar till. ingen låt som gör mig frireligiös heller. . det känns lite ynka när jag har brorsan och hans male nurse-kompis skrålandes flogging molly, dropkick murphys och johnny cash i rummet brevid och jag själv har noll artister jag har bra koll på alla låtar av.

skulle vara typ smiths då..

jag vill också snöa in så där. vet i alla fall vad jag skall snöa in på (steg ett avklarat). magnetic fields blir det. lätt. då kan jag också sitta och se extatisk ut på någon förfest, och halvfalskt skråla med i alla deras låtar som jag tvingar alla att lyssna på..

nu börjar det spela "hallelujah" med jeff buckley. deras allsång har smittat av sig på mig, och jag känner mig riktigt rörd.. skyller på all alkohol jag konsumerat idag.

okej. snart börjar jag förmodligen gråta lite såhär up in my lonely room. borde kanske trampa iväg till den grillfria grillfesten.

förresten ska ni veta vad det kostat mig i tid och möda att få till detta inlägg utan sjutton stavfel.. per mening.. och om det är några skyller jag såklart fortfarande allt på att jag har druckit saker. med alkohol i.

ok. i'm off. innan jag blir riktigt sentimental. det är nära nu.. ynk..

ia, fyllesenitmental

låt: magnetic fields - papa was a rodeo
den låt som varit närmast att få mig fyllesentimenatal.. så fin. japp. jag insisterar i fyllan och villan..

..och trevlig valborg alla söta bloggläsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback