sjukt gymnastiskt..

folk undrar om jag har blivit utköpt ur bloggen av helge, men så är icke fallet.. även om man kan tro det vid tanke på hur extremsällan jag bloggar. men jag har typ inte tid. jag sitter på en buss, jobbar, och sitter på en buss, lagar mat och somnar sedan vid tidig pensionärstid.. fancy.

imorgon ska jag stalka en undersköterska halva dagen. dom börjar klockan sju. ska jag börja klockan sju måste jag gå upp vid typ.. halvfem. vansinniga tid! dock går det inga bussar till västra aros (=västerås) lagomt till denna ohemula tid, så jag får vackert komma klockan åtta och göra mig impopulär pga olaga sovmorgon..

angående jobbet i övrigt så har jag fortfarande typ ingen koll. eller lite kanske jag snappat upp, men jag har tex ingen som helst koll på mina patienter. ska få dem överrapporterade på onsdag och sedan har jag journalprogramsutbildning torsdag-fredag (trevlig med en datajournal man måste ha TVÅ dagar på sig för att fatta.. ynk..) och ledigt på måndag-tisdag, så när jag börjar jobba självgående på onsdag kommer jag ändå inte ha någon koll. mink!

men jag har blå arbetskläder (minst genomskinligt) samt en egen kalender. jag kanske kan lura någon att jag är asbra om jag viftar lite med kalendern och muttrar något om teamronder och hjälpmedelscentraler..
uhuuu! jag ska förskriva hjälpmedel också. det hade jag förträngt.. ännu en sak att lära sig.. yl.

längtar tills sommarvikarien kommer. då kommer jag i alla fall inte vara mest förvirrad. eh.. hoppas jag..

image621
detta är den lyxigaste varianten av rollatorer. den får jag endast förskriva vid speciella fall. skulle jag vara rörelsehindrad skulle jag lätt vilja ha en sån här. röd och fin..

nu får det vara nog med jobbloggande. jag ska bre några mackor tills i morgon. frukosten intages på bussen. mkt smidigt och ger mig några minuters extra sömn..

ska nog lägga över lite ny musik på mp3-spelaren också. the libertines, jamie t, the stone roses, moldy peaches och andrew bird har varit sådana riktigt goda sällskap, men nu är det dags att gå vidare..

ia

låt: jamie t - salvador
en musikskrivande engelsman vi träffade i london sa att han han var en manlig lily allen, vet inte om jag håller med om detta fullt ut, men bra är han. speciellt denna!

Kommentarer
Postat av: Helga

Jag skulle aldrig ha råd att köpa ut dig så det är bra att du fortsätter bidra med lite sjukt gymnastiska inlägg till skillnad från mina ickespykologiska.

2007-04-24 @ 10:17:52
Postat av: huvet

Är det Carl Oskar? 57 eller 62? ;)

2007-04-24 @ 12:57:19
Postat av: ia

helga: haha. men jag är ju ganska billig.. å det kommer inte bli så himla många sjukt gymnastiska inlägg in the future when all is well. så mycket spännande finns det ej att skriva som ej är sekretessbelagt.
heddovich: givetvis carl-oskar. nummer vet jag ej.. men snart är jag nog expert!

Postat av: huvet

Nummer vet jag inte heller något om... råkade ha lagerlistan framför mig och ville glänsa lite... men snart är vi nog experter!

2007-04-25 @ 07:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback