skärtorsdagsstadstur

På vägen hem såg jag en katt som jagade en flygande skata. Det var så sött så jag var tvungen att stanna cykeln. Katten liksom hoppade upp i luften efter skatan (dömt att misslyckas), men när den sen såg att jag tittade försökte den släta över nederlaget genom att låtsas jaga ett löv i stället.


Har varit på stadstur med Ia och känner mig nu fattigast i världen. Igen. Det är bara den femte och jag har knappt några pengar alls kvar på kontot. Dessutom är jag sugar mama åt ia som varit smart nog att klippa sönder sitt bankkort och får betala allt hon köper. Visserligen har hon fört över pengar till mitt konto, men det känns ändå som om jag shoppar järnet. Lite ångest.


När vi kom in på Myrorna höll vi på att dö av skratt då vi fick syn på en samurajklänning. Hrm, det är ganska intern humor men jag skrattade i alla fall tills jag grät i princip. Sen lunchade vi på Subway och åt varsin högst normal (15 cm) macka. En trevlig skärtorsdag på det hela taget.


Nu ska jag krypa upp i sängen med nya numret av Elle och sen fortsätta på min Per Hagman-bok (där de bara knarkar hela tiden, men i övrigt är den okej). Sån där skollitteratur får vänta tills på måndag..åtminstone.


okej då, jag VET att det egentligen är såna där japanskt spa-morgonrockar, men det är kul ändå.

Helga


Pixies - Here comes your man
en annan låt som känns bra att cykla till, måste vara ngt med rytmen som gör det..


Kommentarer
Postat av: kollega

jag ser framför mig hur dom står i samlad tropp och gör tai chi som förberedelse.. att se morgonrocken hänga där var lätt det roligaste idag.

Postat av: samuraj-ida

men vaddå?!? Aningen upprörd här... Vi skulle ju bli samurajer ju!!!

2007-04-05 @ 18:05:34
URL: http://www.villduvetavadjagvet.blogg.se
Postat av: i

Jag brukar förresten proppa i mig en ytterst onormal (?) 30 cm macka på sandwich.. betyder det att jag är glupsk?

2007-04-05 @ 18:06:19
URL: http://www.villduvetavadjagvet.blogg.se
Postat av: ia

ida: haha. ibland har storleken betydelse. man blir helt enkelt inte tillfredsställd av en ynka 15 cm..

2007-04-06 @ 10:16:14
URL: http://ynka.blogg.se
Postat av: ia

jag pratar alltså fortfarande om mackor..

2007-04-09 @ 12:47:04
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback