buhuu.. nu är det ett helt år kvar till nästa julafton!

hej hopp i tomteskogen!

nu har vi avverkat ännu en jul. den 24e i ordningen för mig. mkt trevligt har det varit. har hunnit med julmorgonspromenad på sjön med lilla vovven, julmatsätning, julkalle-kollande, julfikande, julklappsöppnande, karl-bertil jonsson-kollande och grisgrynsgröts-ätning. sen orkade jag inget mer..

här dagen i bilder:

image776
tomas, pappa och stavgångs-mamma på storsjöns is.

image777
våfflan fick helt plötsligt för sig att det var otäckt att gå på isen och ställde sig då och tryckte uppe på en sten och såg ynklig ut. jag fick bära henne till land.. vilket var en bit.. men vad gör man inte för sin lilla vovve?

image778
nervceller i isen. sjukt coolt! allt är med, både cellkropp, axoner och dendriter.

image779
våfflan är lycklig över att vara på fast mark och speedar runt..

image780
såhär ser det ut hemma i lumnäs. jag är på väg ner till det mkt efterlängtade julbordet!

image781
kusinerna i väntan på julkalle..

image782
julgranen med en del av julklapparna inunder. fotograferad med stämningsdödande blixt :/

image783
mina julklapps! en uppsättning 2nd hand-scarfar, mixertsav, böcker, the shins-skiva, hörlurar till datorn, linus på linjen-DVDbox, presentkort på hasseludden yasuragi (ska dit med kusin i vår för lite spa-lyxande.. och få en egen samuraj-rock såklart..), fina örhängen ,ansiktskräm, ögonskugga, läppgejs, mel brooks-DVD och en mjukis-flodhäst från IKEA (pappa köper fortfarande gosedjur till sina barn.. och en orange flodhäst kan ju bara inte bli fel)

slutsats: mkt mysig julafton!

imorgon blir det en sväng på stan. ska se vad hudiksvalls mellandagsrea har att erbjuda..

puss så länge. nu ska jag äta en pappa-bakad biskvi och få i mig dagens andra kopp kaffe..

ia

låt: australia - the shins
från min nya skiva! mkt bra indeed!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback