tytt!

av mor återberättad barndomshändelse:

när jag var ynk-liten brukade mamma sjunga för mig. eftersom hon enligt egen utsago inte hade sådan stor barnsångsreportoar så var julsången "midnatt råder" en sång som hon sjöng året runt..

en kväll när hon sjöng nämnda sång för mig så tog mkt lilla ia nappen ut munnen, sa bestämt "tytt!" och stoppade in nappen igen.
detta var tydligen min första muntliga viljeyttring.. och mitt näst första ord (första ordet var "gis" =gris).

otacksam liten unge var jag minsann.. uppskattade inte mammas ansträngningar.

nu ska jag på mkt viktigt möte med alla upptänkliga chefer. förhoppningsvis kommer vi få reda på hur det blir på min avdelning nästa år angående om när ska bli demensinriktning och om det isåfall blir även frontallobs-demenser..

och för övrigt tycker jag att man ska få skrämma killar.

ia

låt: holly golightly - christmas tree's on fire
trevligt med en icke-idyllisk jullåt emellanåt som motvikt ibland..


Kommentarer
Postat av: Helga

Hihi, du kanske har ärvt din tondövhet från din mor? Nä, nu var jag elak..jag är lika tondöv själv. Men nog tycker jag att du borde uppskattas mammas ansträngningar lite mer!

Klart att man SKA få skrämma killar..har du skrämt nån på sistone?

2007-12-14 @ 11:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback