allt möjligt i ett inlägg

Ynkedom! Har upptäckt att den vilda partyhelgen resulterat i att jag lyckats hamna på vimmelbilder på king&queen två dagar på rad. Jag får ångest av att se mig själv på vimmelbilder. Trots att king&queen-folket har en sån riktigt bra kamera som man får snygg hy med trots att man är full (så funkar inte min kamera, den ger en sån riktigt ynka hy som straff för alkoholintag). Jag ska sluta med att bli fotograferad på fyllan. Jag brukar faktiskt inte kasta mig fram och be folk ta kort så fort jag ser en kamera heller om någon nu trodde det, men hädanefter ska jag gömma mig väl. Dock är det svårt nuförtiden. Sist jag var på V-dala sprang tre olika kamerabeväpnade folk runt! Livsfarligt.


Är hungrig och godissugen. Trots att jag åt innan jag åkte och tränade. Nu har jag Sjumilakliv på hjärnan igen, så klart. Medan jag gjorde fuskarmhävningar på tjejigt vis tänkte jag att om jag någon gång skulle sjunga karaoke så borde jag göra det till min favorithatlåt. Tänk alla de meningslösa rimmen (jag vill kasta loss, och lära mig slåss), det skulle vara oerhört underhållande. Fast egentligen borde jag nog välja någon mindre skönsjungande artist OM jag nu någon gång skulle tvingas till karaokesång, typ Håkan. Min röst matchar hans lite bättre. En gång har jag faktiskt nästan sjungit karaoke. Det var så klart på en kryssning (vad annars?). Vi var tre stycken och tack och lov smet vi innan det hann bli vår tur. Annars hade det kunnat bli som på en annan kryssning när en kär vän skulle ställa upp med 4 non blondes "What's up". Vi var grymt imponerade över att första meningen lät så bra, men sen slängde hon iväg mikrofonen och vinglade tillbaka till oss. Varför? Jo, hon var så full så hon inte såg texten och hon kom inte ihåg mer än första raden. Synd att inte bloggkollega Ia har sjungit karaoke nån gång när jag sett och hört det, då hade jag kunnat hänga ut henne som tack för hennes uthängning av mig. Tyvärr (eller, det kan vara rätt bra ibland) gör hon sällan pinsamheter. Dessutom har hon rätt låg gräns för vad hon tycker är pinsamt. Vill minnas en kväll då hon efter att diskret ha ramlat på dansgolvet (var säkert ingen som såg ändå..) stod i ett hörn med dumstrut på huvudet och skrev "jag ska aldrig mer ramla på dansgolvet" i dimman på fönstret resten av kvällen.


Hmm. Det här känns som det kan bli ett mastodontinlägg. Idag hade jag tänkt vara rätt så duktig och studera lite. Det gick väl sådär, kan man säga. Först tvättade jag. Sen renskrev jag lite frågor till morgondagen. Och sen fick jag för mig att städa garderoben. Efter det sorterade jag mina halsband och örhängen i typ en timme samtidigt som jag lyssnade på A century of covers, skiva med massa trevliga Belle and Sebastian-covers. Garderobsstädning och örhängessortering är för övrigt den roligaste sortens städning. Sortera papper kommer lite längre ner, men det borde jag verkligen ta tag i snart. Jag har även insett att jag inte är rik och att jag inte får köpa mer saker den här månaden. Förutom en ynka mascara.


Min mp3-spelare har gett upp. Det är frustrerande. Jag funderar på om jag är värd en ny. Om jag ändå köper en så tänker jag vara hipp och köpa en ipod på en gång. Men...jag hade ju tänkt köpa en ny mobil. Det känns som om det kanske är dags. Min mobil är uråldrig. Den är liksom en Ericsson innan Sony kom in i bilden. Det är rätt tufft. Dock har det blivit lite dåligt ljud i den på sistone, men jag klarar mig ändå. Misstänker dock att jag inte kan överleva utan mp3-spelare, så jag tror ipod går före flashigare telefon. Jag hoppas bara inte att jag har samma ipod-otur som min
syster, men sånt kanske är genetiskt?  Jag tror hon är inne på sin tredje nu. Hmm. Men jag tittar på ipods nu och dreglar över den röda. Eller den äppelgröna. Vill ha, vill ha, vill ha.


85060-563 den är så söt, jag vill klappa den

Helga

Lily Allen - Littlest things

jag tycker om Lily Allens rim: "sometimes I find myself sitting back and reminiscing, especially when I have to watch other people kissing..."


Kommentarer
Postat av: Anonym

men det VAR pinsamt att ligga och sprattla på dansgolvet! dessutom skrev jag "spring och ställ dig i hörnet" i imman på fönstret. skyller allt på sambucca-absinthshoten jag å emma drack innan.

2007-02-28 @ 22:34:59
Postat av: Helga

Haha, jag vet, men man får frisera sanningen lite i en blogg. Och nu är du ju hörnsexuell, så dansgolvsramlandet fick ju vissa konsekvenser...

2007-03-01 @ 12:28:48
Postat av: ia

jag blev hörnosexuell på skandalkryssningen. var det före eller efter golvramlet på värmlands?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback