apporterande katt bortskänkes

Det snöar ute och jag längtar till våren. Om inte annat för att katt Alva kommer att uppvisa mindre hyperaktivitet när hon inte vägrar gå ut längre. Har suttit i en timme och kastat ett blad från min halvdöda krukväxt till henne och hon har lyckligt apporterat. Tänk om man själv var så lättroad. Dock är hon så otroligt jobbig nu att jag nästan har lust att bortskänka henne till någon som tycker att det är kul att gå upp klockan fem varje morgon och kasta valfritt föremål till henne.


Har lyssnat på p3 svea och bläddrat halvengagerat i diverse skolpapper. Känner för att fylla i nån simpel lista som inte kräver alltför mycket kreativitet, men alla som cirkulerar på bloggar nu är så sjukt tråkiga. Hur svårt kan det vara att göra en rolig lista? Svårt, tydligen, eftersom det nästan aldrig händer.

Både Montt Mardié och Juvelen spelar på Norrlandsgask på lördag. Det kan man ju nästan inte missa. Tror jag ska passa på att lyssna in mig lite. Visserligen brukar jag ofta missa konserterna på Norrlands. Delvis är det ett medvetet val, det blir så sjukt varmt och trångt, men det beror också på att det är så stort så man inte märker när banden börjar spela om man inte befinner sig i rätt del. Det är allra bäst att stå i utkanten, vid någon av barerna för minimal värmeslagsrisk. Men man ska gärna minnas efteråt var det var man stod också (hmm, Cat5-tjejerna hade långa ben, tror jag..).


Måste bara återgå till det faktum att jag faktiskt hatar den här vintern nu. Det bara snöar och snöar (och det blir kaos och alla är förvånade som vanligt) och jag bara längtar till vår och sol och värme och den sjukt söta klänningen jag dreglade lite över på H&M igår. Tror att det blir en promenad till skolan idag, orkar inte gräva fram cykeln.


Helga (med en ADHD-katt och alldeles för mycket skolgrejer att undvika..)


Lite fler musiktips idag inför Norrlandsgasken alltså:

Montt Mardié - Highschool drama och Huckleberry friend

Juvelen - Watch your step och Hanna



Kommentarer
Postat av: Jenny

Nämen, inte väl väl du skänka bort din lilla Alva? Tänk om hon skulle vilja skänka bort dig? Det vore inte så kul... Eller hur? Jag har inte skrivit här på länge. Dels för att jag haft semester och dels för att jag har (hör o häpna!) jobbat mycket! Har to.m. jobbat över en stund varje dag. (Usch, jag har genomgått en personlighetsförändring). Men är en otroligt skön känsla att veta att man gör sitt bästa på jobbet! Hoppas inte jag blir slö igen. Det var så tråkigt att vara slö. (Semester är bra!) Nu ska jag jobba vidare. När kommer ni till Åland igen?

2007-02-22 @ 12:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback