"come on eileen"-förvirring

På min iskalla och jobbiga väg hem från veckans terapisession upptäckte jag något roligt som jag inte haft en aning om innan. Montt Mardié har en låt som heter "Come on Eileen". Jag tänkte "aha, en cover på Dexy's Midnight Runners låt". Men sen visar det sig att det i stället är Håkan Hellströms "Kom igen Lena", fast översatt till engelska och i en lugn version. Märkligt, fast sjukt bra och fyndigt. Har nämligen läst nånstans att Håkan snodde namnet "Kom igen Lena" från just Dexy's Midnight Runners låt. Hmm. I vilket fall som helst var Montt Mardiés Håkan-cover väldigt bra. Så även idag får mitt låttips bli en svensk låt översatt till engelska.


 
don't try to catch me, no matter what you do I know this whole town just adores you..


Helga, nu mycket visare och även mer sugen på Norrlands på lördag..

Okej, låt*3
Montt Mardié - Come on Eileen
Håkan Hellström - Kom igen Lena
Dexy's Midnight Runners - Come on Eileen


Kommentarer
Postat av: anna

den var väl inte så ynka


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback