morgonstund har guld i mund

Måndag morgon. Ska snart åka iväg och skriva dugga. Jag gick upp extra tidigt för att jag skulle hinna titta lite på det innan, det går ju hemskt bra med den saken just nu. Egentligen är jag helt emot sånt. Jag brukar lägga ner rätt tidigt dagen innan och bara tänka på annat. Men allt känns bara så fel nu. Fattar inte varför jag stressar upp mig inför en ynka dugga, det är bara det att jag inte kan få in sakerna. Morr.


Har inte ens self-handicappat så mycket, inte varit ute på hela helgen till exempel. En fika med två bakfulla och colatörstande vänner samt en självdestruktiv (men kanske nödvändig) msn-konversation igår kväll är det enda som hindrat mig.


I natt drömde jag en hel del märkliga saker (ingen ovanlighet visserligen). Tíll exempel att min familj passat på att konvertera till Amish. Jag förstod aldrig riktigt varför, men de verkade ju trivas med det. Fast de blev helt upprörda när någon körde in en bil på uppfarten framför huset och jag förstod aldrig varför det var så förskräckligt.



familjen johnsson på väg till kyrkan, typ..


Morr. Det snöar ute. Ångest, tvång och vintersäsong och ekonomisk undergång.


Helga


Lars Winnerbäck - Tvivel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback