raka av allt hår, och bäras ut på bår..

Det var ingen bra idé att gå och träna idag. Har haft värsta svackan vad gäller träning jättelänge nu. Det går dåligt fler gånger än det går bra. "Går dåligt" innebär att jag känner direkt att jag inte har någon energi och sen bara genomlider passet ändå. Som idag. Huvudvärk och helt slut efter halva inledningslåten. Det är inget bra tecken. Men i måndags var jag sjukt pigg och skuttade typ runt med höga knäböjningar ända till slutet plus hoppade sådär lite käckt på övningar som egentligen inte innehåller hopp (obs! jag tycker det är astöntigt när andra gör det...typ "titta på mig, jag är så vältränad så jag gör allting mycket jobbigare än vad det är", men när jag själv gör det är det självklart tufft). Alltså trodde jag att jag skulle vara stark och duktig idag också. Men nej då. Dessutom spelades Sjumilakliv. Jag har nog sagt vad jag tycker om den låten förut, men nu fick jag verkligen tillfälle att analysera texten ingående (medan jag gjorde asjobbiga armhävningar). Alltså, den är sjukt dålig, måste vara låten med flest nödrim som gjorts. Någonsin. Vad sägs om:

Jag vill kasta loss,
och lära mig slåss.
Raka av allt hår,
och bäras ut på bår.
Ta tjuren vid hornen,
och hålla dom hårt.
Bita på sanningen,
Och kväva all gråt.

Det blir inte direkt bättre sen. Liksom:
Jag vill sparka bakut,
och göra nåt sjukt.
(Ja, att sjunga en sån här låt är rätt sjukt måste jag säga så du har lyckats Martin!)
Sen lite boring rim som farväl-själ, nytt-sytt, i kväll-själv

Jag kan ta ett långt hårt straff
för alla stunder vi haft.
(Jag kan ta ett långt hårt straff om jag slipper göra armhävningar till Sjumilakliv nästa gång jag går och tränar)

Tacka vet jag avancerade rim. Som att rimma "sätter av igen" med "skandinavien", "weight loss" med "kate moss". Eller, ännu hellre, att inte rimma alls när man tror att det ska vara ett rim. Det är sjukt bra.

Helga

Blue October - Hate me
min söta lillayster skickade mig en sån riktigt lämplig alla hjärtans dag-låt..hmm..


Kommentarer
Postat av: ia

när vi körde till skolan förra terminen spelades detta elände typ varje morgon och vare sig jag eller åsa fattade vad han sjöng i "jag kan ta ett långt hårt straff"-biten. vi trodde han sjöng "jag kan ta en lång, hård stam" alt "jag kan ta en lång, stor stark". okej. det var JAG som trodde han sjöng detta.. men åsa höll med om att det var typ omöjligt att höra.

Postat av: Ida

hhaha..nödrim..man ska kanske lära av mästarna ;)

2007-02-15 @ 12:37:08
URL: http://www.villduvetavadjagvet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback