tjuvlyssnat från varan-tv

Min morgon var så riktigt seg och jag var fortfarande trött efter helgen. I stället för att göra nyttigheter ägnade jag mig åt mitt favoritbakisnöje (fast en dag försent sådär): varan-tv. Helst ska dvd-tittandet kombineras med pizza, cola och bloggkollega Ia, men det funkade på egen hand också. Jag var dock bara ute efter de intelligenta diskussionerna som förs i vissa scener. De är faktiskt också intressanta rent samtalstekniskt så man kan nästan säga att jag pluggade.

Kille 1:  -Jag tänkte på det här med i- och u-länder som vi snackade om..
Kille 2: - Berätta...
Kille 3: - Ja! Varför säger man i- och u-land?
Kille 1: - U..så här...under..
Kille 3: - Undernärd!
Kille 2: - Underkastelse liksom...
Kille 1: - Kalla dom a-land till exempel, a är en bra bokstav..
Kille 2: - Det är ju skitbra, för a liksom, då tänker man ju..gamla alfabetet
Kille 3: - Ja, och likadant att "nu står vi på första plats liksom" kan dom få känna nångång..
Kille 1: - Javisst..
Kille 3: - Arga blir vi inte, men såhär..känna att vi känner oss undertryckta
Kille 1: - Nä nä, för vi är ju överlägsna
Kille 1: - Men det här med i...u-länder..nä, a-länder. Dom har ju jättemycket frukt. Vad händer med den?  
                Den ger dom bort till oss liksom
Kille 2: - Tack som fan liksom. Men dom svälter ju...
Kille 1: - Jag fattar inte...
Kille 2: - ...varför ger dom bort frukten?
Kille 1: - Då skjuter dom elefanter i stället alltså...och...käkar dom.
Kille 2: - Det finns ju frukt. Det finns ju så jävla mycket frukt..
Kille 1: - Ja..
Kille 2: - Jag var nere på Cypern, då fattar inte jag varför man går runt och skjuter elefanter...liksom
Kille 3: - Det kan va nånting vi skulle kunna göra i sverige vad gäller älgjakt och sånt också. Alltså, i stället
                för att skjuta dom vuxna älgarna så skjuter man ungarna..


Kille 3: - När man försöker så går det alltid ett steg fram och två tillbaka
Kille 2: - Javisst
Kille 1: - Jag håller med, för alltså. Där känner man..att det skulle behövas en jävla förändring alltså. Där 
                vill man ju ha två steg fram och ett tillbaka.
Kille 3: - Mm..ja..
Kille 1: - I stället för två bakåt och ett framåt...
Kille 2: - Ja, drömmen vore ju liksom tre steg framåt.
Kille 1: - Ja...det..absolut.
Kille 3: - Ja, eller varför inte fyra små skutt?
Kille 1: - Viggen! En dag kommer du och jag...och..vi tre, vi kommer åka viggen fram över hela Afrika...


Kille 3: - Skitmycket nu alltså..jag känner såhär..om man ser på..
Kille 2: - Jag tycker att du ska prata!
Kille 3: - Mm..
Kille 2: - Jag tycker du ska göra det.
Kille 3: - Mm..okej..
Kille 1: - Det tycker jag med.
Kille 2: - Det gör ju jag liksom..
Kille 1: - Ja, det gör ju jag också.
Kille 2: - Och får inte du prata så...
Kille 3: - Ja, då blir det som det blir..
Kille 2: - Då ska ju inte jag prata heller.
Kille 1: - Håll käften. Då är det ju på nåt sätt såhär...locket på. Jag tycker att det känns jävligt otäckt att ni
                sitter såhär och bara tycker precis tvärtemot vad jag tycker.
Kille 3: - Berätta...
Kille 2: - Men jag håller ju med dig!
Kille 3: - Det gör du ju inte alls!
Kille 1: - Nej, du gör du inte. Du säger ju precis tvärtemot nu ju. Jag tycker bara att...man SKA kunna få
                skrämma tjejer.


Helga, leg. varan-tv-missbrukare..

Hanna Liten - Me against the world
mycket fin låt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har insett en sak här idag. Vi har ju känt (kännt??? fuck hur stavar man det?) ganska lika i livet o haft ganska samma humor. Idag har jag dock insett att när du pratar om varan-teve fattar jag ingenting. Jag förstår inte alls humorn. Är jag sjuk eller börjar vi växa ifrån varandra? Typ börjar jag bli vuxen eller nåt sånt jätte tråkigt? (alltså hallå, jag menar inte att du e barnslig på nåt sätt... typ bara lite...)Hmmmmmm, tål att funderas vidare på några dar framöver....

2007-02-27 @ 20:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback