även jag

Orkar inte med något annat än en lista så här en söndagkväll, kom precis hem från jobbet och det ösregnade hela vägen hem. Blä. Nu ska jag sova.

Vilken svordom använder du mest?
hmm, ”fan” tror jag, tråkigt nog.. eller ”bajs” kanske (inte mycket roligare)

Äger du en iPod?
nej, en röd sak med lite minne..

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
13.00 (var så trött när jag vaknade i förrgår morse och somnade om att jag trodde jag skulle försova mig…började jobba 15, haha)

Hur många resväskor äger du?
en stor grön och en svart kabinväska

Använder du flip-floppar?
det händer, oftast på sommaren

Var köper du dina matvaror ifrån?
Willys (när jag orkar cykla) eller Ica heidenstamstorg
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
om jag blir snygg på bilden vill jag vara med, det vet man dock inte förrän efteråt och det är rätt sällsynt. Så jag svarar nog ta bilden
Vilken var den senaste filmen du såg?
citizen kane (kreddpoäng)

Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna?
eh, vill inte umgås med nån annans barnfamilj så jag svarar bestämt en väninna

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
en ny mobiltelefon, jag tycker det är onödigt när jag är fattig men var jag rik så skulle det vara kul

Har någon någonsin kallat dig lat?
eh, ja troligen, jag är rätt lat..
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
att somna snabbt är verkligen inte ett problem…snarare att hålla mig vaken..

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Regina Spektors ”Begin to hope”

Vilken är världens bästa artist just nu?
åh, sjukt svårt.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
jag tror det, men det är inget jag tänker sprida ut på Internet..

När var senast någon stötte på dig?
hmm, svår fråga…beror väl lite på vad man menar, men typ några veckor sen kanske.

Vad åt du till middag senast?
Butlers lammlåda (pappa specialare) som jag nyss värmde i mikron (om det nu kan räknas som middag då klockan är snart tio, men eftersom jag åt en ynka portion nudlar på jobbet så räknar jag så), sjuuukt gott.

Använder du huvtröjor?
nä, eller jo..när jag tränar brukar jag ha huvtröja på mig på väg dit.
Kan du vissla?
ja, lite

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
jag har demonstrerat mot nedläggningen av Mariekällskolan, vi sjöng ”Vi vill stanna, vi vill stanna kvar på Mariekäll” med ”Let the sunshine in”-melodi

Vem var den senaste som ringde dig?
Ia

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
typ ingen, jag mår illa bara av att se på dem…

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
vet inte, men inte särskilt ofta iaf..

Vilket riktnummer befinner du dig i?

018

Tittade du på tecknat när du var liten?
ja, men inte så jättemycket

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
hm, sådärstort..

Hur många syskon har du?
2 systrar och 1 bror

Är du blyg inför det motsatta könet?
ja, ibland

Vilken film kan du alla replikerna till?
ingen, citerar mest varan-tv jag med

Äger du några popband t-shirts?
en (velvet underground-banan)

När flög du senast?
i november (till och från London)

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
fyra

Läser du för skojs skull?
ja, men vill läsa mer

Pratar du några andra språk?
jag kan väl göra mig förstådd på engelska, och få fransmän att förstå att jag inte pratar mkt franska..

Diskar du din egen disk?
ja, när inte min sambo diskar min disk… men å andra sidan diskar jag hennes ibland också

Har du gråtit offentligt?
hmm, jag tror nästan inte det, inte sådär så folk sett det iaf.

Har du en stationär dator eller en laptop?

Stationär

Försöker du alltid lära dig nya saker?
nej, inte alltid..men ibland

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
nej, jag har ju precis tagit ur min enda piercing

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
nej, det tycker jag inte. Jag skulle aldrig förvänta mig det, men om han insisterar väldigt mycket och är rik och det känns bättre för honom så kan han väl få bjuda.

Kan du kasta macka?
ibland, det beror på mackformen

Har du någonsin varit på Jamaica?
där blir det nej

Vad har du med dig in på bion?
godis är viktigast

Vem var din favoritlärare och varför?
min svensklärare på gymnasiet, för att jag tyckte att han var bra och han tyckte att jag var bra (dessutom vred man sig av skratt varje lektion eftersom han var sjukt rolig).

Har du dejtat någon av en annan religion?
vet inte..

Vad har du för väder?
ösregn, jag blev dyngsur när jag cyklade hem

Har du en blogg?
ja, en ynka

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
psykologi, biologi och svenska

Gillar du att flyga?
ja, när man är på väg nånstans, inte när man ska hem..

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
någon form av humor/självironi

När sov du senast på golvet?
jag minns inte ens, brukar föredra sängar

Vilken är din favoritdrink?
en rätt gjord cosmopolitan är god, annars funkar seabreeze eller cuba libre

Gillar du din boende-situation?
ja!

Vilken är din mammas hemstad?
typ huddinge/stuvsta

Din pappas hemstad?
bra fråga, jag vet typ inte ens om det är skåne eller norrland eller stockholm (han bodde överallt när han var liten)

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
minst åtta, helst nio eller tio

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
inte just nu i alla fall..

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
nej, men på högstadiet brukade lärarna titta argt åt mitt håll ibland när jag satt längst bak och höll på att dö av skratt.

Vilken är din favoritfrukt?
banan är bäst att ha med sig…(en banan om dagen håller doktorn borta)

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
nej, sånt struntar jag blankt i

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
25 (dags för ålderkris)

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
ja, lite för petig ibland kanske...jag är inte direkt perfekt själv

Tror du på liv på andra planeter?
nää, men man vet ju aldrig.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
jag blir nästan aldrig arg, det var troligen någon korkad kille eller tjej ute på krogen..typ ”drygast i världen” i ÖG-kön för ett tag sen

Tror du att Gud är man eller kvinna?
könlös

Vad var det senaste du åt?
mikrad butlers lammlåda..

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
det har ju inte med könet att göra om man kommer överens med någon eller inte, anser jag i alla fall.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
egentligen vet jag inte riktigt, men de bodde på Helgagatan ett tag.

Gillar du senap?
sådär, till vissa saker är det gott…

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
”nu är det jobbigt, men snart är det över” och ”det finns de som har det betydligt värre än dig”

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
ja, kanske, om någon erbjöd mig det så skulle jag åtminstone överväga saken

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?


Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
nej, aldrig…måste testa nån gång.

Tycker du om att krama folk?

jaaa, men inte okändingar.

Skulle du säga att du är trendig?
inte särskilt, men jag är heller inte helt otrendig

Äger du en digitalkamera?
ja, men den är inte så bra (man får ynka hy när man är full, det har man visserligen också men jag vill inte att kameran ska visa det)

Vilka kändisar har du blivit jämför med?
jag blir aldrig jämförd med kändisar, men en gång sa en tant till mig att jag var lik ”tanja i tre kronor” vilket inte stämmer för fem öre. Och så sa nån en gång att jag påminde om ”tjejen i Pearl Harbor”, men det var nog bara på grund av mina mörka lockar.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
ja, det gör det faktiskt..lite i alla fall.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
en hel del, typ varenda lycklig bok jag läste under en labil sommar och i övrigt sorgliga böcker som typ ”Gömda”.

Tycker du att du är attraktiv?
vissa dagar, andra absolut inte..

Vad är du allergisk mot?

ingenting, fast jag tror att jag får ont i magen av mjölk

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
nej, borde jag få det?

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
hm, typ Axel kanske.

/Helga

Nick Cave and the Bad Seeds - Brother, my cup is empty


Kommentarer
Postat av: K

Haha, jag skulle också hetat Axel. Skumt att vår bror heter Jakob egentligen.

Postat av: Helga

jag vet egentligen inte om jag skulle hetat Axel, det kanske var du...hmm, får fråga mamma.

2007-01-08 @ 09:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback