bankkort, linnen och köttbullar..

ännu en dag passerad. hm. jag måste summera den för att se vad jag uträttat.. vad har jag gjort idag? efter en stunds funderingar kommer jag fram till att svaret på den frågan blir: eeeeh. inget.

har tiggt ett nytt bankkort på banken. mitt förra, som jag fick i november, har blivit avmagnetiserat. varför drabbar sånt mig hela tiden? normala bankkort håller flera år, mitt dör efter två måndaer. det kanske begick självmord? pga depression över tillståndet på mitt bankkonto! ja, så måste det vara.. mitt nya kort ska jag mata med cipramil i förebyggande syfte.

jag var även en sväng på H&M, ett säkert kort. provade ett linne stl medium. det var för tajt. provade ett linne storlek large. det var för stort. när ska dom uppfinna storlek medium och en halv? fast från mitt deprimerade bankkorts synpunkt var det ju positivt. ingen linneshopping för min del. däremot köpte jag ögonbrynsfärg. hrmm.. det kan vara tricky att färga ögonbryn. men praktiskt. eftersom jag är för lat för att sminka mig till vardags är detta en sådan riktigt god uppfinning!


när jag kom hem var jag desperat hungrig. åt tio köttbullar medan jag funderade på vad man kunde tänkas fixa till middag. funderade på göra det enkelt för mig och bara äta några fler köttbullar, kanske till och med i kombination med makaroner och ngn liten grönsaksvegetabilie? allt för tallriksmodellen. det slutade dock med att bror kom hem och vidgade mina middgagsvyer genom att föreslå köttfärssås och spagetti. advanced! bättre än 18 köttbullar iaf.


såhär hade min middag kunnat se ut.. hrmm.. ngt mindre avancerad grönsakstredjedel dock. om jag ens kunnat skrapa ihop ärtor så det täckte en tredjedel av min exklusiva IKEA-tallrik..

oj! jag har fått ihop ett helt inlägg om absolut ingenting! amazing!

imorgon ska jag på stockholms. igen. hrmm.. jag kanske håller på att bli en hobbybrat? men i vanlig ordning kompenserar jag detta med musikklubb.. på fredag är det tex ngn ny rockklubb på ÖG. den ska provas!

   detta verkar roligt. rock tycker vi om!

over and out.

ia

låt: acid house kings - this heart is a stone
jag gör som fellow bloggkollega och lyssnar på en bokstav åt gången.. idag är det som synes "a". hm. jag hade massa bra låtar på a uptäckte jag. bla denna söta.

Kommentarer
Postat av: Helga

Du borde även lagt till att du blev anklagad för att knarka av the bad doctor! Det är skandlöst!

2007-01-25 @ 11:03:30
Postat av: Ida

jag tror jagmåstevaraknäpp doktorn har valt det till standardfras..tänker inte bli hans pat!

Å ia, lite kikärtsbullar med chilisås i? Tallriksmodellen i en bulle! Hur bra som helst!!!

Postat av: ia

ja, det glömde jag faktiskt nämna.. totalt felaktigt ställd diagnos. fnys.

2007-01-29 @ 12:47:08
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback