blekast i uppsala

Jag har kommit fram till att jag är sjukligt blek för tillfället och att något måste göras åt saken. Eftersom jag inte har någon resa till varmare breddgrader inplanerad känns det som om fejksol är enda alternativet. Egentligen är jag lite emot solariesolande, särskilt såhär på vintern när man liksom ska vara svenskt jätteblek. Men jag vet att jag skulle må så mycket bättre av att åtminstone lyckas tvångsframkalla några ynka fräknar eftersom som jag bara av åsynen av ett icke-likblekt ansikte i spegeln skulle känna mig mycket piggare.

Idag är första sovmorgonen sen i lördags, om nu nio räknas som sovmorgon. Jag hade kunnat sova mycket längre har jag insett nu, behöver inte åka förrän om en kvart. Men nu har jag hunnit med en cykeltur till ICA för att inhandla nödvändigt toalettpapper och bananer (rättvisemärkta! trots att jag bara har 76 kronor kvar på kontot!). Tyvärr öppnade inte det skumma solariestället förrän tolv. Förresten..varför är videouthyrningsställe/solarium ingen ovanlig kombination...finns någon gemensam nämnare? typ människor som sitter inne hela dagarna och tittar på film = bleka och behöver sola? Jag tycker i alla fall det är märligt. Och nu får jag leva med blekheten ett tag till. Dessutom har jag den senaste månaden haft hela ynka hy med miljoner inombordsfinnar som gör skitont överallt. Jag har nog regredierat till tonåringsstadiet igen...suck.

Jag tänker absolut INTE lägga in en bild på mitt bleka ansikte, inte ens för tjatande Jennys skull (men jag tycker vi har bättrat oss på bildpublicerandet, lite i alla fall..). Nu ska jag iväg och PM-opponera.

Helga

Avocadoclub - Too much space
mycket coolt bandnamn som framkallar avokadosug och en riktigt bra låt


Kommentarer
Postat av: ia

er kurs verkar verkligen boring! ungefär som när vi höll på att slita med c-uppsatsen och granskade och opponerade till höger och vänster. hemska tider. men.. nu är det över!

Postat av: Anonym

Snäääällaaa! Jag vill se en bild på ditt bleka ansikte så jag får fnissa lite.... Kanske t.o.m skratta högt...

2007-01-17 @ 13:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback