dramatik i södertälje

Här händer det minsann saker. Värsta branden i centrum, den startade visst i Lindex kalsongmonter. Och det brinner tydligen fortfarande, rätt läskigt det här. Jag och syster Clara tog en stadstur vid tvåtiden, men vi kom inte så långt då de spärrat av nästan hela centrum. Dock kanske det var tur att vi inte kom längre än till Indiska, MQ och Vila eftersom jag redan shoppat för alldeles för mycket. Det luktade rök överallt och samtalsämnet var givet. Scary. Folk verkar ändå ha klarat sig rätt bra, stod minst fem ambulanser på gågatan men jag såg ingen som användes. Torget var fullt av brandbilar. Dramatiskt värre.

Sen sprang jag på Lisa som lämpligt nog skulle träffa Sofia på CP. Det slutade med en god öl och lite babbel om allt möjligt. Trevligt trevligt. Nu ska jag plundra kylskåpet på ädelost och ta fram pepparkakor. Mums.

85060-470
så här ser det ut i slöddertälje idag, verkar vara en mycket elakartad brand

/Helga

Martha Wainwright - The maker
både bror (Rufus) och syster Wainwright är riktigt bra..


Kommentarer
Postat av: ia

helge. du skulle ju sluta leka med tändstickor..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback