en bloggberoendes bekännelser

När man är för trött och fantasifattig för att blogga själv kan man läsa andras bloggar. Jag har alldeles för många i mina bokmärken, så många att det tar en väldig tid att varje dag gå igenom och kolla vad som hänt i mina favoritnätpersoners världar. Ibland inbillar jag mig nästan att jag känner dem och kan slänga ur mig saker som "men silverfisken tycker..." och "enligt elizabethbathory så..". Det är lite creepy. I vilket fall som helst så bjuder jag här på några av mina favoriter. Utan inbördes ordning eftersom jag tycker att det är sjukt svårt att rangordna grejer. 

Att läsa andra Uppsalastudenters bloggar är roligt och mina favoriter i den kategorin är
Legally Blonde, Elizabethbathory, Gäddan i rejäla skor och Glamourprinsessan. Rena modebloggar följer jag sällan, men Hotspot, Ytligheter och Stockholm Street Style brukar jag kolla in varje dag.

Andra bra bloggar är:
Silverfisken
Fredrik Virtanen
Stureplans Alex Schulman

Onekligen
Mitt liv som populärkultursjunkie
It's hard to be a saint in Skärholmen
Utterungarna
(om alla tolvåringar var lika tuffa och modiga som dem skulle världen se bättre ut)
Nina is cool
Mikael Ingebrigtsens blogg (av kille med Aspergers syndrom)
Sofias tänkta tankar (författare till boken Zebraflickan)

Sen givetvis mina söta systrar Clara och Kerstins bloggar och Idas fina dikter.
Det var nog mina huvudfavoriter. Tjuvlyssnat räknar jag inte riktigt som en blogg och jag har även tipsat om den sisådär ett tiotal gånger redan.

/hej jag heter Helga och jag är bloggberoende

The Shins - Pressed in a book

Kommentarer
Postat av: Ida

Hellre bloggberoende än sockerberoende?

Postat av: heller inte helt obillig

:-)

2007-01-14 @ 22:26:07
Postat av: Mikael Ingebrigtsen

Tack för att du länkade till mig.

2007-03-14 @ 09:26:26
URL: http://klokboken.blogspot.com
Postat av: Molly

Klarar du av en till uppsala-students blogg? http://kontrakt.blogg.se/
;)

2007-03-17 @ 11:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback