en ynka dag

Har tillbringat denna dag i skolans datasal. HELA dagen alltså. Jag är inte van vid såna här jobbiga dagar som det blivit på sistone, allt på grund av vår sjukt jobbiga hemtenta/enkät/pm/poster/muntlig presentation/statistikgrejs/younameit (kursen skulle kunna heta "slaskkurs för allt tråkigt som inte passar in nån annanstans"). Nu passar jag på och äter vid datorn för att spara tid (blogga bör man, annars dör man..eh..eller äta kanske det var), Icas lax-och spenatpasta (har inte lagat mat på typ en vecka tror jag). Är så sjukt trött på denna kurs nu, min motivation vad gäller skolan har nog inte varit lägre sen jag började spykologprogrammet vilket säger en hel del. Dessutom är den ena läraren löjligt petig vilket man inte får vara om man är så dålig som han är på att skriva instruktioner. Han påstår att typ hälften av alla elever missupffattar hans instruktioner varje termin och skriver typ halvspydiga svar på mailen vi skickar till honom, i stil med "REN SVENSKA VERKAR JU INTE FUNGERA PÅ ER URUSLA PSYKOLOGSTUDENTER" (med versaler så det ser ut som om han är vääldigt upprörd). Att det är honom det är fel på verkar inte vara ett alternativ. Okej då, jag är språkligt imkompetent, jag erkänner.

Som om det inte var nog med skolan så har min sambo drabbats av något slags vinterkräksjukeliknande och jag kommer troligen bli sjuk lagom till antingen muntliga redovisningen eller opponeringen (jag förutsätter alltid att jag blir smittad av saker). Det känns också jobbigt, att spy är ungefär det värsta som finns. 

Nu måste jag förbereda den där irriterande redovisningen. Morr.

/Helga

Damien Rice - The Blower's daughter

Kommentarer
Postat av: ia

life's a bitch and then you die..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback