happy feet!



igår var jag och roomie på bio. vi såg pingvinmusikalen "happ feet". vilket sjukt SÖT film! den var hur bra som helst! den hamnade om kejsarpingvinen mumbles som inte kunde sjunga vilket en kejsarpingvin ska kunna göra. typ soul, blues, hip-hop osv.. stackars mumbles var dock mer tondöv än jag är. däremot hade han "happy feets" och var en hejare på att dansa! dans dög dock inte alls enligt pingvintradiotionerna å lilla mumbles blev utstött..  han hade dock ett crew i form av ett gäng coola minipingviner med latinobrytning som diggade hans dans.
efter diverse turer blev mumbles dans även accepterad av resten av hans egen pingvinflock och slutet på filmen var helt underbart! flera tusen kejsarpingviner som dansar funk..
jag gjorde en "little miss sunshine" igen och skrattade så jag grät.

musiken i filmen var modern musik. ibland lite modifierad för att passa pingviner.. "i like big tails and i cannot lie.." vilket gjorde den ännu bättre. ibland kan nyskrivna filmsånger bli rätt enerverande men pingviner som rappar går alltid hem!

betyg: sjukt bra!


mumbles (röst: eliah wood) och hans crew.


några funkdansande pingvinbarn. SÖTA! jag vill klappa dom..

vill se den igen.

ia

låt ut skivsamlingen: olle ljungström - en apa som liknar dig
apor är också trevliga. fellow bloggare håller nog med..

Kommentarer
Postat av: H

åh, jag vill också klappa. Sjukt söta!

2007-01-05 @ 15:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback